bulka med vipsgrädde?

Home Forums Kost och Näringslära bulka med vipsgrädde?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • Author

Har väldigt svårt att lägga på mig vikt, är i konstant bulk men går inte upp så mycket ändå :( Äter som en häst och försöker fett berika min mat.

Kom åp en grej, vipsgrädde är ju riktigt gott och billigt :) Vad tror ni om att fettberika maten med det?

Omättat fett (eller mättat kommer aldrig ihåg vilket som är det ”farliga”) är ju tydligen inte så farligt ändå ?

Kom med synpunkter!

ondavargen wrote:
    Har väldigt svårt att lägga på mig vikt, är i konstant bulk men går inte upp så mycket ändå :( Äter som en häst och försöker fett berika min mat.

Kom åp en grej, vipsgrädde är ju riktigt gott och billigt :) Vad tror ni om att fettberika maten med det?

Omättat fett (eller mättat kommer aldrig ihåg vilket som är det ”farliga”) är ju tydligen inte så farligt ändå ?

Kom med synpunkter!

Inget är ”det farliga”. Undvik delvis härdat fett från industriell härdning så är det lugnt. I grädde är det mättat fett mestadels.

Om du i övrigt redan får i dig hyfsat balanserat med enkelomättat fett och får i dig essentiella fettsyror efter ordning är det sannolikt inte hälsovådligt att berika kosten med grädde.

Tror det är fel väg att gå om du ska öka i muskler.

beciec wrote:
    Tror det är fel väg att gå om du ska öka i muskler.

Varför då? Han har väl inte skrivit att proteinintaget kommer vara för lågt?

Man kan väl tom dra artikeln om mjölk i nya Body ett steg längre? Grädde är ju en mjölkprodukt.

Nix proteinintaget är det inget fel, då ska det gå :)

Tack Eddie! Du är en ängel som vanligt

Äter mina omega piller och fisk rätt ofta, sen har jag ofta oliv olja i min gröt så får i mig mina fetter :)

Spraygrädde på tub är det bästa som hänt sedan proteinfluffet och kyoto-avtalet…. Helt guld värd, busenkelt att spruta ut på proteinpuddingar, vanliga puddingar, pannkakor m.m. m.m…. ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Spraygrädde på tub är det bästa som hänt sedan proteinfluffet och kyoto-avtalet…. Helt guld värd, busenkelt att spruta ut på proteinpuddingar, vanliga puddingar, pannkakor m.m. m.m…. ;)

Hittat någon favorit i djungeln? :) Jag testade en från LIDL senast och den var helt okej, tror det skulle vara någon form av lightgrädde också inte helt hundra dock.

J Gold wrote:
    Hittat någon favorit i djungeln? :) Jag testade en från LIDL senast och den var helt okej, tror det skulle vara någon form av lightgrädde också inte helt hundra dock.

Jag gillar den ena som finns på Ica. Ica Maxi i Halmstad har två, den ena är Icas egna men den andra är godare. Kommer inte ihåg vad den heter bara. :) Ingen lättgrädde iaf.

Sprutgrädde är ingen höjdare tycker jag (men praktiskt om man gillar den), en klick riktigt grädde på proteinpuddingen dock :up:

Den här tycker jag är klart godast.

faran wrote:
    Den här tycker jag är klart godast.

Det var precis den jag menade! :up:

Tommy Ivarsson wrote:
    Det var precis den jag menade! :up:

Skönt att jag råkade hjälpa med förklaringen. :)

Jag tycker det är fantastiskt att någon kan tycka att grädde/kemikaliemix på sprejflaska är godare än riktig vispgrädde. Men det är en fri värld…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 30 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.