Home › Forums › Kost och Näringslära › Bygga med kosttillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 april, 2010 at 11:47 #57919Anonym anvandareMember4 april, 2010 at 11:47 #324740Anonym anvandareMember
Många människor här verkar veta vad ”bra” mat är, och hur mycket protein de stoppar i sig dagligen. Men om man inte orkar lägga ner tid på att räkna vad allt innehåller, och man äter kanske 2-3 ggr om dagen, kan man täcka resten av behovet med proteindrinkar? Jag behöver runt 200-250g protein, och är inte sugen på att äta kyckling och tonfisk varje dag. Får alltid skuldkänslor att jag inte äter tillräckligt.
4 april, 2010 at 12:40 #324741Anonym anvandareMemberspaghetti och köttfärssås med mjölk till bygger grymma muskler.
4 april, 2010 at 14:21 #324742Anonym anvandareMemberPepz wrote:spaghetti och köttfärssås med mjölk till bygger grymma muskler.Haha, hemligheten bakom min viktuppgång
4 april, 2010 at 15:22 #324743Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Likaså kebabrulle med fet sås.Sedan kan man ju alltid fråga sig huruvvida kvalitativ respektive ökning är..
om proteinmängden och kcalmängden är ekvivalenta så ser jag inte att kebabrulle skulle vara ett så mycket sämre alternativ.. förutsatt att det är en del i en kost och inte basen
4 april, 2010 at 15:27 #324744Anonym anvandareMemberPepz wrote:om proteinmängden och kcalmängden är ekvivalentaHär är antagligen problemet för kebabrullen. E% från fett och kolhydrater är högt så random kebabrulle från random pizzeria lär i de flesta fall bli ganska proteinsnål i förhållande till energimängden.
Man kan givetvis dra resonemanget i långbänk och börja jämföra specialbeställda kebabrullar eller hemgjorda men för enkelhetens skull generaliserar vi.
4 april, 2010 at 16:47 #324745Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Man kan givetvis dra resonemanget i långbänk och börja jämföra specialbeställda kebabrullar eller hemgjorda men för enkelhetens skull generaliserar vi.generalisera??? så vetenskapligt av oss
ni har förstås rätt. min poäng är att det inte är de facto dålig mat,
generellt verkar folk tro att kyckling,tonfisk och ris bygger bättre än annan mat med samma innehåll4 april, 2010 at 18:07 #324746Anonym anvandareMemberPepz wrote:generalisera??? så vetenskapligt av ossni har förstås rätt. min poäng är att det inte är de facto dålig mat,
generellt verkar folk tro att kyckling,tonfisk och ris bygger bättre än annan mat med samma innehållJapp, måste vara torrt och tråkigt.
Späker man sig inte kan man ju omöjligen blir bättre:pJag provade att gå ner i vikt på snabbmat samt proteinpulver en gång.
Tog en proteindrink på morgonen och på kvällen, totalt ca 130 g protein.
Sen åt jag ute till middag varje dag, allt från strips och kött, kebab, pizza mm.
Kanske inte det bästa ur hälsosynpunkt, men jag gick ner 10 kg på 3 månader med nästan noll aktivitet utom 1 timmes promenad 4-5 dagar i veckan. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.