Byta gainer mot 100g.?

Home Forums Kost och Näringslära Byta gainer mot 100g.?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

På måndagar kör jag ben och den dagen känns tyngst av alla tränings dagar.
    Jag tränar på morgonen vid 11.00 tiden och tänkte byta min gainer som jag intar direkt efter träning mot 100g. ris,pasta eller 400g. potatis.
    Jag tänkte inte äta ”riset”på gymmet utan jag tänkte fördela ”riset” i mina två måltider som jag äter under dagen.
    Den ena äter jag direkt efter passet ca 20-30 min efter att jag har tränat och den andra vid 18.00 på jobbet.
    Jag vill byta gainer mot riset bara på måndagar eftersom jag känner mig mer mätt på riset än gainer.
    Vad tycker ni anndra,är det bra,dåligt,vilka är nackdelar-fördelar?

Se till att att ersätta proteinet i gainern också bara. Tar du bort proteinet blir det mycket sämre, annars är det inga problem.

Celox wrote:
    På måndagar kör jag ben och den dagen känns tyngst av alla tränings dagar.
    Jag tränar på morgonen vid 11.00 tiden och tänkte byta min gainer som jag intar direkt efter träning mot 100g. ris,pasta eller 400g. potatis.
    Jag tänkte inte äta ”riset”på gymmet utan jag tänkte fördela ”riset” i mina två måltider som jag äter under dagen.
    Den ena äter jag direkt efter passet ca 20-30 min efter att jag har tränat och den andra vid 18.00 på jobbet.
    Jag vill byta gainer mot riset bara på måndagar eftersom jag känner mig mer mätt på riset än gainer.
    Vad tycker ni anndra,är det bra,dåligt,vilka är nackdelar-fördelar?

Nu vet jag inte om mina erfarenheter väger så spec tungt… Men fördelarna är väll att du kommer få i dig ännu mer kolhydrater samt proteiner.. dessutom är väll maten mer snäll mot magen än vad gainern är, antar jag..
    Dock så gillar jag att köra gainer eftersom jag senare kan trycka i mig ännu mer mat :P blir liksom inte proppmätt på en gainer, men ändå får man i sig hyffsat me protte och kolhydrater, aja nog med mitt svammel :P

// Sebbe

King Grub wrote:
    Se till att att ersätta proteinet i gainern också bara. Tar du bort proteinet blir det mycket sämre, annars är det inga problem.

150g. ris innehåler ca 15g. protein,plus 200g. kycklingfile som innehåler ca 50 g. protein så det blir ca 60-70g. protein.
    Räcker det inte?
    Har du några förslag om det inte räcker?
    Om jag äter så som jag skrev längre upp skulle jag ändå äta 2,5 g. protein per ett kg kroppsvikt ”om dagen”
    Tack

Celox wrote:
    150g. ris innehåler ca 15g. protein,plus 200g. kycklingfile som innehåler ca 50 g. protein så det blir ca 60-70g. protein.
    Räcker det inte?

Du nämnde inget om kyckling i första inlägget.

King Grub wrote:
    Du nämnde inget om kyckling i första inlägget.

Glömde skriva.
    Jag tar det som ett JA
    Tack :emo-thumb

Det gick jätte bra igår.
    Jag fick i mig lika många kcal som vanligt men mättad känslan var där hela tiden till skillnad från gaiener.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.