Coca-cola Zero

Home Forums Kost och Näringslära Coca-cola Zero

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • Author

Är det någon som smakat på den ”nya” Coca-cola Zero? Förstår inte riktigt vitsen med den då den inte på något sätt verkar skilja sig från den gamla varianten av Coca-cola Light (Innehåller ju som bekant Sukralos i dagsläget). Den nya Zero’n innehåller Aspartam.

Det är ju det som är grejen: att den smakar som den gamla Cola Lighten.
    Bytet till sukralos är ju det sämsta dom gjort…(förutom när dom försökte byta recept på ”riktiga” colan)

Tarmax wrote:
    Det är ju det som är grejen: att den smakar som den gamla Cola Lighten.
    Bytet till sukralos är ju det sämsta dom gjort…(förutom när dom försökte byta recept på ”riktiga” colan)

Känner helt ärligt inte någon större skillnad på den nya och den gamla. Därav min tveksamhet. Känns mest som produktutvidgning och riktigt bra Pr.

Coca Cola Zero har funnits i Norge ett bra tag. Där har dom marknadsfört den som en dryck för killar ([http://www.zeroismore.no/zero.jsp här] finns en hemsida).
    Tycker absolut att den är godare än den ”nya” cola lighten med sukralose.

Hanne wrote:
    Coca Cola Zero har funnits i Norge ett bra tag. Där har dom marknadsfört den som en dryck för killar.
    Tycker absolut att den är godare än den ”nya” cola lighten med sukralose.

Det låter ju underligt :| Läser bla. marknadsföring, det är därför jag reagerar ;)
    Jo smakmässigt är det svårt att säga att den är godare eller sämre då smaken som sagt är delad.
    Men det finns alltså ingen konkret skillnad mer än att den ska smakar mer ”oldschool”?

Calle Sirén wrote:
    Känner helt ärligt inte någon större skillnad på den nya och den gamla. Därav min tveksamhet. Känns mest som produktutvidgning och riktigt bra Pr.

Första gången jag smakade nya cola light ligger fortfarande som en svart skräckupplevelse i mitt inre.

Var extremt törstig, slängde ovetandes min sista 20a på en flaska, den otroligt sötslisgiga äckelsmaken slog ner som en bomb och lirkade sej in under tungan på ett sätt jag endast kan beskriva som ett övergrepp. Restern av resan hem gick åt till att försöka samla tillräckligt med saliv för att tvätta tungan ren igen..:(

MickeGBG wrote:
    Första gången jag smakade nya cola light ligger fortfarande som en svart skräckupplevelse i mitt inre.

Var extremt törstig, slängde ovetandes min sista 20a på en flaska, den otroligt sötslisgiga äckelsmaken slog ner som en bomb och lirkade sej in under tungan på ett sätt jag endast kan beskriva som ett övergrepp. Restern av resan hem gick åt till att försöka samla tillräckligt med saliv för att tvätta tungan ren igen..:(

Men kom igen Micke :D Så illa smakar den inte… Skulle jag säga att det är skillnad så har jag för mig att jag upplevde den ”nya” varianten som aningen blaskigare.

De fortsätter väl på Zero-temat som de gjort med Sprite. Det här ska ttydligen vara Colas dyraste marknadsföring fick jag höra. Och en snygg pikétröja fick jag av säljaren…. jippi.

Zero sugar, zero taste.

Drack bara zero när jag var i australien. Den är helt sjukt god! Kommer aldrig mer dricka vanlig cola light….:emo-thumb

Calle Sirén wrote:
    Är det någon som smakat på den ”nya” Coca-cola Zero? Förstår inte riktigt vitsen med den då den inte på något sätt verkar skilja sig från den gamla varianten av Coca-cola Light (Innehåller ju som bekant Sukralos i dagsläget). Den nya Zero’n innehåller Aspartam.

För mig är det en jävulsk skillnad för tål inte sucralos (Svullnar i i hela käften av det):D

mickebodyb wrote:
    För mig är det en jävulsk skillnad för tål inte sucralos (Svullnar i i hela käften av det):D

Det var som fasen :| Visste faktiskt inte att det kunde vara allergent. Men o andra sidan kan man ju vara allergisk mot färgämnen m.m.

Denna är godare tycker jag iallafall.

MickeGBG wrote:

HAHHAA Det där känns igen så sjukt mycket.

Appropå Sukralos-allergi så är det ändå en rätt bra sak att vara allergisk mot jämfört med pollen och sånt :) För liksom, Sukralose kan ju inte vara gott eftersom colan smakar skit när man häller i det i den ;)

Bara ja som tycker den smakar som vanlig Cola då ja :D Ja som trode att Cola light smakar som light, o cola zero ska smaka exakt som vanlig cola, fast utan socker, o precis så upplevde ju ja de första gången ja drack, men de kanske bara va en turburk ja fick ;D

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.