Home › Forums › Kost och Näringslära › dietprogram, positivt? negativt?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 april, 2009 at 19:57 #64415Anonym anvandareMember16 april, 2009 at 19:57 #446481Anonym anvandareMember
tjenare allihopa! tänkte bara kolla om vad ni tycker om en diet jag tänkte prova.
Jag är 184 cm lång, väger ca 75 kg, är precis 18 år fyllda.
Jag har gymmat i cirka ett halvår och inte varit speciellt seriös hittills. Nu tänkte jag dock ta tag i gymmandet och börja med en diet.
Mitt mål är att smått bygga muskler och framförallt bränna fett.
Jag tänkte köra på följande diet och tar hemskt gärna imot tips då jag är ny och okunnig för tillfället.
Frukost: 1 portion Whey-100 och 2 bananer.
Lunch: kött, grönsaker och sallad(kanske lite potatis eller pasta ibland men skippar det för kolhydraterna)
Middag: mycket kött och sallad(åter igen, kanske lite kolhydrater, vad tycker ni?)
Kvällsmat: keso eller liknande(någon som har något bra tips på bra kvällsmat för min diet och gymplan?)
har gymmat 2-3 gånger i veckan hittills men ska nu försöka öka dosen till minst 3 gånger i veckan och efter varje träning ta en shake med Whey-100.
Alla tips är välkommna!
tack på förhand!
16 april, 2009 at 21:39 #446482Anonym anvandareMemberLäs deffguiden, skitbra information där!
18 april, 2009 at 18:18 #446483Anonym anvandareMemberKänns inte som du ska deffa om du är 184cm på 75 kg ?
Kör på med lite mer kolhydrater, va inte rädd för deEtt tips till frukost: 2 ägg, havregrynsgröt & 1 frukt
Skitgott20 april, 2009 at 22:47 #446484Anonym anvandareMembersegerstrom wrote:Mitt mål är att smått bygga muskler och framförallt bränna fett.tack på förhand!
att bygga muskler och deffa samtidigt är omöjligt!
21 april, 2009 at 06:39 #446485Anonym anvandareMemberintelive wrote:att bygga muskler och deffa samtidigt är omöjligt!Varför skriva ett så kort och kategoriskt svar som dessutom inte stämmer? Det gör ju bara mer skada än nytta.
Omöjligt är det inte alls, dock svårt. Trådskaparen i fråga är en kille på 18 år som är nybörjare, då är förutsättningarna dessutom mer gynnsamma.
On topic: Din kost ser ut att kunna tänkas vara näringsrik segerstrom, hur energinivån står sig i förhållande till din förbrukning kan ingen av oss svara på. Vill du maximera förutsättningarna för att undvika muskelförluster så ligg inte på ett för lågt energiintag, håll proteinintaget högt (vilket det ser ut som du gör), träna tungt och sköt näringstimingen runt träning.
Men som vanligt i de här trådarna är det fettsnålt fettsnålt fettsnålt. Sök på lite andra identiska trådar (det startas typ 2-3 stycken om exakt samma sak varenda dag) så kommer du märka att det är ett genomgående tema. Och i de trådarna finns gott om tips på fettkällor.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.