Er kost under offseason?

Home Forums Kost och Näringslära Er kost under offseason?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #899760

    Hur äter ni under offseason? och hur blir det med skräpmat som pizza, hamburgare och godis under er offseason?:pop:

    #86097
    #899761
    elinorLilja wrote:
    Hur äter ni under offseason? och hur blir det med skräpmat som pizza, hamburgare och godis under er offseason?:pop:

    Käkar på som fan :) för mej e det On/off hela tiden ;) lr drar ner på allt sont liiite nu innan sommaren :|

    #899762

    Äter allt under bulk :p , ser bara till att proteinitaget är relativt högt, resten räknar jag inte.

    #899763

    jasså så ni är riktiga hästar under offseason altså hihi. Ni äter med andra ord det ni är sugna på även om det är pizza, godis eller likandnde??8). Låter härligt!!

    #899764
    elinorLilja wrote:
    jasså så ni är riktiga hästar under offseason altså hihi. Ni äter med andra ord det ni är sugna på även om det är pizza, godis eller likandnde??8). Låter härligt!!

    Allt slinker ner, gillar dock inte godis, men en och annan kebabrulle kan man unna sig.
    Ser bara till att proteinintaget är högt, som sagt.

    #899765

    Ha ha vad skönt det låter!! skulle jag äta så skulle jag se ut som en liten köttbulle på 158 cm haha!!:P

    Sami.A wrote:
    Allt slinker ner, gillar dock inte godis, men en och annan kebabrulle kan man unna sig.
    Ser bara till att proteinintaget är högt, som sagt.
    #899766

    Rätt liknande som under deff fast mer kolhydrater. Mycket sällan skräpmat dock; jag lyckas äta mig tjock utan problem ändå:emo-thumb

    #899767

    Samma mat som på diet 6 dagar i veckan, bara mer. Väger fortfarande allting och för in det i datorn. I stort kan man säga att kosten off består av 1kg kyckling + 400g torsk varje dag, lägg till lite bra fetter och fullkornsprodukter som kolhydratskälla så har du min ”off”-kost. Inte så spännande kanske men det ger jäkligt bra resultat.

    På den sjunde dagen är det likadan mat förutom att ett mål är fritt (måltid, efterrätt + något gott i soffan på kvällen) och det räcker. Jag gillar byggning, inte sumo-brottning. :up:

    #899768

    Jag gillar sumobrottning – där har du min off-seasonkost. Samtidigt så är jag ingen byggare, har aldrig tävlat, så jag har ingen off/on-season på samma sätt. Det är mer nöjd/missnöjd-med-fläsket-perioder. :D

    #899769

    jag käkar ganska bra mat även offseason, men mer. jag fäster ingen stor vikt vid GI, onyttiga fetter (även om jag äte bra fetter oxå) eller lite socker. unnar mig ofta proteinbars o annat ”halvbra” saker- det ser jag som vardaglig lyx! försöker mest ha lite koll så jag får i mig tillräckligt med fett o protein o lagom mängd kalorier. pettitesserna sparar jag till dieten, om ens då… :)

    1-2 ggr i veckan blir det onyttigare varianter som godis, glass, skräpmat eller nåt, men försöker hålladet till rimliga mängder så att jag inte går upp i fettvikt för mycket.

    jag började med att väga/mäta maten offseason men släpper mer o mer på det när jag lärt mig hur mycket det är jag ska ha i mig på ett ungefär. Jäkligt skönt att itne va slav under vågen! :) kroppen lär sig att säga till efter ett tag offseason. den är inte så dum trots allt!

    #899770
    norsk_gadd wrote:
    Samma mat som på diet 6 dagar i veckan, bara mer. Väger fortfarande allting och för in det i datorn. I stort kan man säga att kosten off består av 1kg kyckling + 400g torsk varje dag, lägg till lite bra fetter och fullkornsprodukter som kolhydratskälla så har du min ”off”-kost. Inte så spännande kanske men det ger jäkligt bra resultat.

    På den sjunde dagen är det likadan mat förutom att ett mål är fritt (måltid, efterrätt + något gott i soffan på kvällen) och det räcker. Jag gillar byggning, inte sumo-brottning. :up:

    Ha ha ja du det låter inte så spännande kanske, då har du iallafall inga problem och hitta något att äta på dagarna iallafall eftersom du äter samma hela tiden. Bra sagt detdär med sumobrottning HA HA

    #899771

    Det mesta är ”bra mat” dvs ungefär samma system som under diet, dvs mycket protein i form av kyckling, fisk, oxkött, ägg och även kvarg och keso, för att det är så enkelt. Äter mycket grönsaker och frukt, nötter och frön och kolhydrater också. Äter bara mat som jag lagar själv, dvs så ”ren” mat som möjligt. Mängden mat är mycket större än under diet och väger eller räknar inte. Har ibland mina dagar, kanske 2-3 dgr/v men det är främst kolhydrater i form av havregryn och bröd som jag vill ha (pålägget är inte så intressant). Hamburgare, pizza och lösgodis är jag aldrig sugen på. Har haft en lång svulloperiod efter tävlingen, som äntligen börjat stabilisera sig. Märker såklart att jag mår bättre både mentalt och fysiskt om jag äter bra! Sen är det nog nyttigt att kunna släppa räknandet under offperioden.

    #899772
    athleticmia wrote:
    jag käkar ganska bra mat även offseason, men mer. jag fäster ingen stor vikt vid GI, onyttiga fetter (även om jag äte bra fetter oxå) eller lite socker. unnar mig ofta proteinbars o annat ”halvbra” saker- det ser jag som vardaglig lyx! försöker mest ha lite koll så jag får i mig tillräckligt med fett o protein o lagom mängd kalorier. pettitesserna sparar jag till dieten, om ens då… :)

    1-2 ggr i veckan blir det onyttigare varianter som godis, glass, skräpmat eller nåt, men försöker hålladet till rimliga mängder så att jag inte går upp i fettvikt för mycket.

    jag började med att väga/mäta maten offseason men släpper mer o mer på det när jag lärt mig hur mycket det är jag ska ha i mig på ett ungefär. Jäkligt skönt att itne va slav under vågen! :) kroppen lär sig att säga till efter ett tag offseason. den är inte så dum trots allt!

    Ok då kör vi nog ganska så lika. Fast jag är sån som vill skilja på diet och offseason annars blir det bara jobbigare sen när jag väl går på diet igen. Tex så cäljer jag gärna inte att äta massa kyckling och torsk offseason eftersom jag åt det varje dag under dieten, man vill ju längta lite till dieten:). Däremot så ska jag äta tex kyckling ser jag till att göra någon gryta eller liknande så det inte bara blir kyckling och ris. Ätter skräpmat 1-2 gånger i veckan men under dagarna om jag är riktigt sugen på något söt kan det slinka ner någon godis eller lite russin;).

    #899773

    det bästa tycker jag är att äta bra mat som under en diet men mer såklart för att inte öka för mkt i fett. Det blir bara jobbigare då under en deff.

    Men på lördagar så är det max hanburgare och pizza som gäller:P
    nutella såklart också :|

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.