Home › Forums › Kost och Näringslära › Ett frågeformulär om kosttillskott, behöver DIN hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 maj, 2010 at 13:07 #57423Anonym anvandareMember2 maj, 2010 at 13:07 #297752Anonym anvandareMember
Hej! Jag håller på och skriver en uppsatts i skolan som handlar om kosttillskott. Där ska jag diskutera runt nödvändigheten av kosttillskott samt vilken effekt de har. Det ingår i uppsatsen att man ska göra en undersökning, så jag skulle vilja har Er hjälp genom att svara på det här frågeformuläret (endast folk som styrketränar/annan tungt muskelpåfrestande träning t.ex boxning, hockey osv regelbundet). Tanken är att jag sedan ska sammanställa alla svar jag fått och skriva uppsatsen därefter. Med kosttillskott menar jag främst gainer, kreatin och proteinpulver.
16:00 – Enkät uppdaterad!
1. Hur ofta tränar du?
|1|: 1-2 ggr/vecka |2|: 3-4 ggr/vecka |3|: 5-7 ggr/vecka2. Hur länge har du tränat?
3. Hur gammal är du?
4. Är du man eller kvinna?
5. Vad tränar du?
6. Vilka kosttillskott använder du?
|1|: Kreatin. |2|: Proteinpulver. |3|: Gainer. |4|: Annat |5|: Inga8. Är du nöjd med dina kosttillskott? (lämna blankt om du inte använder kosttillskott)
|1|: Ja, mycket nöjd |2|: Medelmåttigt nöjd |3|: Inte alls nöjd9. Planerar du att börja använda kosttillskott?
|1|: Ja, tveklöst |2|: Överväger det |3| Aldrig!10. Om du svarade |3| på fråga 9, utav vilken anledning?
|1|: För dyrt. |2|: Jag tror inte på att det har någon effekt. |3|: Jag får i mig vad jag behöver genom maten.11. Har du använt kosttillskott men slutat, isåfall utav vilken anledning?
|1|: För dyrt. |2|: Dålig effekt. |3|: Anser inte att jag behöver det längre.2 maj, 2010 at 13:32 #297753Anonym anvandareMember1. Hur ofta tränar du?
Styrketräning 4 gånger i veckan. Kondition 2-3 gånger i veckan.
2. Hur länge har du tränat?
På gym nästan två år.
3. Hur gammal är du?
24.
Man.
5. Vad tränar du?
Styrketräning och kondition (löpning).
6. Använder du kosttillskott?
Ja
7. (Ifall ja på 2): Vilka kosttillskott använder du, och i vilken utsträckning?
D-vitamin 4000IE/Dag. Omega 3 6g/dag. Kalcium 800mg/dag. Vassle och maltodextrin i kombination med (före, under och efter) träning.
8. (Ifall ja på 2): Är du nöjd med kosttillskottens effekt? |1: Ja, mycket nöjd |2: Medelmåttigt nöjd |3 Inte alls nöjd
De funkar som de ska… Så 2.
2 maj, 2010 at 13:36 #297754Anonym anvandareMemberDu bör nog ha tydligare svarsalternativ. Alltså konkreta val för respondenten att fylla i. Blir sjukt svårt att bearbeta så mycket öppna frågor.
Alltså mer som i nummer 8. Går du på högstadiet eller gymnasiet?
2 maj, 2010 at 14:08 #297755Anonym anvandareMemberEnkät ändrad!
1. Hur ofta tränar du? |1|: 1-2 ggr/vecka |2|: 3-4 ggr/vecka |3|: 5-7 ggr/vecka
2. Hur länge har du tränat?
3. Hur gammal är du?
5. Vad tränar du?
6. Vilka kosttillskott använder du? |1|: Kreatin. |2|: Proteinpulver. |3|: Gainer. |4|: Annat
|5|: Inga
8. Är du nöjd med dina kosttillskott? (lämna blankt om du inte använder kosttillskott)
|1|: Ja, mycket nöjd |2|: Medelmåttigt nöjd |3|: Inte alls nöjd
9. Planerar du att börja använda kosttillskott? |1|: Ja, tveklöst |2|: Överväger det |3| Aldrig!
10. Om du svarade |3| på fråga 9, utav vilken anledning? |1|: För dyrt. |2|: Jag tror inte på att det har någon effekt. |3|: Jag får i mig vad jag behöver genom maten.
11. Har du använt kosttillskott men slutat, isåfall utav vilken anledning? |1|: För dyrt. |2|: Dålig effekt. |3|: Anser inte att jag behöver det längre.Skulle vara super om någon moderator eller liknande skulle kunna byta ut den ovanstående enkäten mot den här! Tack för alla svar så långt
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.