Home › Forums › Kost och Näringslära › Får jag i mig alla viktiga vitaminer och mineraler om ja käkar såhär?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
14 september, 2010 at 10:30 #429774Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Vad man äter har förstås inverkan på kroppens motståndskraft mot infektioner men det är inte allt. Åker du på en smitta så gör du, kanske hade du tränat hårt och sovit lite dåligt? Stressat?
Nu under hösten är det rena epidemin, jag är inte 100% jag heller. Trodde jag var det igår och körde ett benpass men jag tror det var dumt gjort. Så ta det lugnt.
okej aa jag tränade dubbla pass igår. Kanske e därför. Finns inget värre än att inte kunna träna.
Men men bör man ligga på kcal överskott när man dragit på sig förkylning för att hjälpa kroppen med extra mkt energi och vitaminer osv? annars vore de ju naturligt att käka mindre då man inte kan träna lr nått.
14 september, 2010 at 20:42 #429775Anonym anvandareMemberOm du håller ett kaloriöverskott (kombinerat med högt protein intag) minskar du muskelförlusten, bara det är väll en ganska bra anledning att hålla ett kaloriöverskott?
19 september, 2010 at 05:58 #429776Anonym anvandareMemberÄr det någon nackdel att trycka i sig lite extra multivitaminer och så för säkerhets skull? Eller om man äter en varierad kost så ska man låta bli extra vitaminer?
19 september, 2010 at 07:07 #429777Anonym anvandareMemberjokarl wrote:Är det någon nackdel att trycka i sig lite extra multivitaminer och så för säkerhets skull? Eller om man äter en varierad kost så ska man låta bli extra vitaminer?Beror på dosen. Att godtyckligt bara stoppa i sig olika piller hit och dit kan vara tveksamt. Men en extra Multivitamintablett med doser runt RDI är inget farligt.
13 november, 2010 at 18:29 #429778Anonym anvandareMemberInnehåller tonfisk på burk ”tillräckligt” med omega 3? Äter en burk på 200 g dagligen.
13 november, 2010 at 18:46 #429779Anonym anvandareMemberTonfisk i vatten på burk innehåller nästan inget fett alls.
[http://www.fineli.fi/food.php?foodid=11067&lang=sv]
13 november, 2010 at 20:15 #429780Anonym anvandareMemberLudde93 wrote:Innehåller tonfisk på burk ”tillräckligt” med omega 3? Äter en burk på 200 g dagligen.Givetvis inte, du ser ju själv hur fettsnålt det är.
14 november, 2010 at 13:42 #429781Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Givetvis inte, du ser ju själv hur fettsnålt det är.Aa tänkte väll de
14 november, 2010 at 19:14 #429782Anonym anvandareMemberkan bara instämma skärgårdssill, jag äter alltid en macka med det när jag vaknar! godare pålägg får man leta efter!
14 november, 2010 at 19:19 #429783Anonym anvandareMemberFenioN wrote:kan bara instämma skärgårdssill, jag äter alltid en macka med det när jag vaknar! godare pålägg får man leta efter!+1 här!
Sillmackor är underbart gott! :up:
Lite synd bara att då t.ex. skärgårdssill innehåller knappa 50% sill medan resten är all gegga! Lite mer sill och lite mindre gegga hade varit perfekt i min värld.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.