Home › Forums › Kost och Näringslära › Fästa slangen runt magen!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 november, 2010 at 20:14 #63516Anonym anvandareMember17 november, 2010 at 20:14 #427406Anonym anvandareMember
Jag har nu under några veckor gått upp ca 5 kg och fått lite fett runt magen Jag har innan detta haft rätt så mycket hängande skinn från en tidigare vikt nedgång o det gör att magen ser ännu fetare ut..
Hehe, så nu undrar jag om jag byter kost men fortfarande ligger på samma kalori intag, kommer magen bli fastare då? Med byta kost menar jag från bulkkosten som jag körde innan med fet ost o vitt bröd… till att fokusera på långsammare kolhydrater och protein…
17 november, 2010 at 20:55 #427407Anonym anvandareMemberPhresh wrote:Jag har nu under några veckor gått upp ca 5 kg och fått lite fett runt magen Jag har innan detta haft rätt så mycket hängande skinn från en tidigare vikt nedgång o det gör att magen ser ännu fetare ut..Hehe, så nu undrar jag om jag byter kost men fortfarande ligger på samma kalori intag, kommer magen bli fastare då? Med byta kost menar jag från bulkkosten som jag körde innan med fet ost o vitt bröd… till att fokusera på långsammare kolhydrater och protein…
Nej, samma kaloriintag kommer inte påverka hur din mage ser ut.
17 november, 2010 at 21:12 #427408Anonym anvandareMemberkommer det lösa skinnet från tidigare viktnedgång fästa sig då?
17 november, 2010 at 21:34 #427409Anonym anvandareMemberPhresh wrote:kommer det lösa skinnet från tidigare viktnedgång fästa sig då?Det kan inte jag svara på, har ingen egen erfarenhet, men en del unga människor som varit kraftigt överviktiga beskriver att det mesta lösa skinnet drar ihop sig med tiden. Antar detta har med ålder, hur länge man varit överviktigt, och hur mycket övervikt man haft.
17 november, 2010 at 23:08 #427410Anonym anvandareMemberOke, men jag vägde iaf runt 95 förra vintern o vägde de tills sommaren då jag började gå ner.. sen gick det snett o jag var nere i 73 kg :S… Och nu har jag kämpat upp mig till 80 Men jaja, tack för svaret, får väl vänta o se ..
18 november, 2010 at 18:54 #427411Anonym anvandareMemberTror jag såg på tv en kille som gått ner mycket han skin hängde så mycket att när han stod uppe i armhävningsställning så låg skinnet i backen. Vissa har skin som drar sig tillbaka vissa inte…
18 november, 2010 at 21:27 #427412Anonym anvandareMemberoh jävlar! Nej så löst är inte mitt… mitt syns bara nära jag sitter… ser ut som en åttioårings tubbelhaka ungefär…
18 november, 2010 at 21:44 #427413Anonym anvandareMemberPhresh wrote:oh jävlar! Nej så löst är inte mitt… mitt syns bara nära jag sitter… ser ut som en åttioårings tubbelhaka ungefär…Du tror inte bara att det är fett då? dubbelhaka när man sitter får vi väll alla, undataget de med ett sexpack.
19 november, 2010 at 13:52 #427414Anonym anvandareMemberjo kanske men när jag böjer mig fram ser det ut som att det är riktigt mycket skinn som hänger … oso blir det typ rynkigt… saken är att resten utav kroppen är rätt fast… ae jag vet inte… skitsamma den får väll sitta o hänga då
24 november, 2010 at 22:54 #427415Anonym anvandareMemberSatt o tänkte på en sak idag…. Har ju läst att man får ca 2-3 kg muskler per år om man äter, tränar och sover rätt… Så vi säger att jag väger 80 kg och att man ser mina muskler helt vid den vikten.. tränar ett år med kaloriöverskott… Sen börjar man deffa .. Kommer musklerna synas vid 82-83 kg då istället eller?
24 november, 2010 at 23:08 #427416Anonym anvandareMemberI teorin ja. Men sen vet man aldrig hur mycket man kommer att lägga på sig. Men OM du nu skulle lägga på dig 3kg muskler och tex 7kilo fett. För att sedan dieta bort 7kilo fett så självklart skulle dina muskler synas lika bra som vid 80 kilo fast då ännu mer eftersom du har mer muskelmassa. Enkel matematik
Sen om det nu blir så i praktiken är en annan sak.
24 november, 2010 at 23:21 #427417Anonym anvandareMemberjaha, men då hade du ju lite fel när du svara på första frågan… för om man tränar i ca 5 år så har man ju lagt på sig runt 10-15 kg muskler… så kan ju inte magen vara lika hängig! Men tacktack, nu kan jag sova ifred, hajs!
24 november, 2010 at 23:27 #427418Anonym anvandareMemberPhresh wrote:jaha, men då hade du ju lite fel när du svara på första frågan… för om man tränar i ca 5 år så har man ju lagt på sig runt 10-15 kg muskler… så kan ju inte magen vara lika hängig! Men tacktack, nu kan jag sova ifred, hajs!Förstår inte riktigt vad du menar, men visst får du större kroppsvolym fyller du väll ut skinnet bättre. Nu kommer dock inte dom 10-15kilona om du nu skulle lyckas lägga på dig så mycket muskler på 5år (vilket kan bli svårt) att sätta sig på magen får vi hoppas .
Det verkar som att du är ganska ung? Jag tror inte du behöver oroa dig så mycket för dit ”häng”, det kommer nog rätta till sig med tiden.
25 november, 2010 at 10:50 #427419Anonym anvandareMembersantsant…
jupp, jag är en sen 94a, så jag är fortfarande 15 hehe. Oke tack ! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.