Finns det nåt som hämnar upptaget av protein?

Home Forums Kost och Näringslära Finns det nåt som hämnar upptaget av protein?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • Author

Hej!

Undrar om det finns nåt ämne/kompination eller nåt överhuvud taget som hämnar upptaget av protein i kroppen?

Mvh Ralle.

Ja lektiner och trypsininhibitorer till exempel. Googlar du på orden så hittar du bra info.

Well, proteinsyntesen hämmas ju av alkohol. Protein vet jag inte dock

Men steker du din mat eller kokar dina ägg så slipper du bekymret med trypsininhibitorerna iaf ;)

Tackar och bugar för alla svar.

:D

Eddie Vedder, låt oss leka med tanken att man har just dom ämnena i kroppen och inte kan göra något åt det. Hur skulle du gå till väga som antibiotika?

dinomog, mycket olika från person till person och mängd. Men negativt är ju ett faktum.

beciec wrote:
    Eddie Vedder, låt oss leka med tanken att man har just dom ämnena i kroppen och inte kan göra något åt det. Hur skulle du gå till väga som antibiotika?

dinomog, mycket olika från person till person och mängd. Men negativt är ju ett faktum.

Trypsininihbitorerer förekomst kan nog orsakas av många saker, där inte antibiotika är den första lösningen. Möjligen av inflammation men även av cystisk fibros om jag inte minns fel.

Joe Hardgainer wrote:
    Trypsininihbitorerer förekomst kan nog orsakas av många saker, där inte antibiotika är den första lösningen. Möjligen av inflammation men även av cystisk fibros om jag inte minns fel.

Jag sa mer låt oss leka med tanken att man få i sig ett ämna som bromsar proteinsynteten och upptagningen av proteinet. Vad skulle man kunna käka för saker som ökar upptagningen. Till normala nivår. Alltså ingen dunder kur eller något direkt super avancerat.

beciec wrote:
    Jag sa mer låt oss leka med tanken att man få i sig ett ämna som bromsar proteinsynteten och upptagningen av proteinet. Vad skulle man kunna käka för saker som ökar upptagningen. Till normala nivår. Alltså ingen dunder kur eller något direkt super avancerat.

Bestäm dig för om du pratar om proteinsyntes eller dietärt proteinupptag. Nu blandar du ju båda.

Bra fråga?! Något är det iallafall. dietärt proteinupptag… Spånar som fasen. Har inte tänkt på att kroppen kanske inte tar hand om proteinet riktigt bra.

beciec wrote:
    Bra fråga?! Något är det iallafall. dietärt proteinupptag… Spånar som fasen. Har inte tänkt på att kroppen kanske inte tar hand om proteinet riktigt bra.

Om du inte käkar massa råa bönor och råa ägg och inte har ett defekt mag- tarmsystem är det inget att tänka på.

När vi ändå har proteinsyntesen uppe så tänkte jag fråga: vad är proteinsyntesen igentligen? vad är det för process?

ralle12 wrote:
    När vi ändå har proteinsyntesen uppe så tänkte jag fråga: vad är proteinsyntesen igentligen? vad är det för process?

[http://traningslara.se/manniskans-proteinsyntes-vad-ar-det/]

Eddie Vedder wrote:
    [http://traningslara.se/manniskans-proteinsyntes-vad-ar-det/]

Danke.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.