För mycket kvarg?

Home Forums Kost och Näringslära För mycket kvarg?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • Author

Jag hörde nyss att man kan äta för mycket kvarg?! Kan man det ? Hörde att det kan bli negativ effekt då. Äter 1 kg om dagen , 500g på morgonen och 500g på kvällen, är det för mycket?? Hur mycket borde jag äta mindre isf hur mycket mindre? Jag ligger i deff med, kanske jag borde säga, och anledningen till att jag äter e för att nå proteinintaget. Tacksam för svar :)

Det är nog ingen fara att käka 1kg kvarg om dagen, vad skulle det vara för negativa effekter?

Folk ”hör” väldigt mycket nu för tiden.

Finns en del negativa kopplingar mellan högt kvargintag och t.ex cancer genom påverkan på hormoner såsom IGF-1 som utsöndras vid intag av kasein (främsta proteinsorten i kvarg)

Vad äter du för mejeriprodukter utöver kvargen? 1kg om dagen under en kort period (säg 3 månader kanske) är nog inget jag hade oroat mig för. Möjligt att du kan käka 1kg om dagen livet ut men jag kan inte garantera att det inte har några negativa konsekvenser.

Sluta noja och ät din kvarg ;)

krille93 wrote:
    Jag hörde nyss att man kan äta för mycket kvarg?! Kan man det ?

Klart man kan. Man kan dricka för mycket vatten också. Frågan är inte OM det kan bli för mycket av saker utan vilka mängder, och under vilka förutsättningar, det blir för mycket.

Oavsett vad det är, så är för mycket av den enskilda saken aldrig bra att inta.
    För mycket ex. Vatten är inte heller bra.

Ett tips, ät inte så mkt fil/yoghurt om du ska pimpla i dig 1kg kvarg. de kan bli väldigt surt för lilla magen, kvarg e en väldigt syrad produkt. som jag skrivit 100ggr förr… Man vet inte hur sin mage kan bli, jag tex, blir extremt taskig i magen. Den enda gången kvarg funkar för mig e till morgongröten men till kvällsmat e det åt helvete och min natt e förstörd. Så tänk på det, föresten e de gött å varva med keso ibland, eller varför inte ägg?

För mycket är aldrig bra, därav benämningen ”för mkt”.

LyftarBruden wrote:
    Ett tips, ät inte så mkt fil/yoghurt om du ska pimpla i dig 1kg kvarg. de kan bli väldigt surt för lilla magen, kvarg e en väldigt syrad produkt. som jag skrivit 100ggr förr… Man vet inte hur sin mage kan bli, jag tex, blir extremt taskig i magen. Den enda gången kvarg funkar för mig e till morgongröten men till kvällsmat e det åt helvete och min natt e förstörd. Så tänk på det, föresten e de gött å varva med keso ibland, eller varför inte ägg?

okej tack för svar. slänger oftast i mig 2 ägg 500 g på morgonen och samma på kvällen, enbart för att få i mig proteinet, och min mage tar inte direkt stor skada skulle jag vilja säga, mår prima :up: bara rädd för min rygg, börjat få mer och mer finnar, både där och i ansiktet, tror det kan vara det, och det är inte så snyggt heller. :O

Jag har ätit i genomsnitt 1 kg kvarg om dagen sedan 2003. Om jag dör i cancer så hör jag av mig. :D

Käka mer magert kött (med grönsaker & kryddor t ex) om du behöver dra upp proteinmängden men samtidigt villa hålla nere kalorierna och äta fast föda och INTE göra det genom kvarg :)

jag har börjat mixa kvarg med proteinet och färska bär och vatten och krossad is..gött nu när det e varmt..

Nicotin wrote:
    jag har börjat mixa kvarg med proteinet och färska bär och vatten och krossad is..gött nu när det e varmt..

Shit :D Hur mycket protein blir inte det då?

Typ 55? :D Jag gillar att ha kvargen som en enskild måltid, eller ja mellanmål.

Istolig wrote:
    Shit :D Hur mycket protein blir inte det då?

Typ 55? :D Jag gillar att ha kvargen som en enskild måltid, eller ja mellanmål.

tar iof bara 2-3 matskedar med 1,5 skopa ( ca 45g protein ) och vatten med lite bär.

gött som feen e det nu i värmen

Jag äter 1000-1250g kvarg om dagen =/

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.