- This topic is empty.
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
Viewing 2 posts - 1 through 2 (of 2 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Fråga om kaloriökning
Kommer att avsluta min deff den här veckan, har då kört på den termogena deffen som kan hittas på forumet(20-25% av proteinet förbränner sig själv så summan är beydligt lägre än 1480). Är nu nere på 1480 kalorier som jag då delar upp så här:
Mål 1 400g kycklingbröst=400kcal
Mål 2 500g kvarg=340kcal
Mål 3 400g kycklingbröst=400kcal
Mål 4 500g kvarg=340kcal
Totalt:1480kcal
Tränar 3 gånger i veckan och på de dagarna så tar jag 50g kolhydrater i form av russin med mål 2 som blir min preworkout och 50g kolhydrater i form av en dextros/malto blandning postworkout. Det blir då drygt 400 kcal extra på de dagarna.
Här kommer då mitt dilemma. Skulle gärna vilja börja bygga nu nästa vecka men undrar hur jag ska gå tillväga med att höja kalorintaget så jag kan komma in i byggarfasen. Jag vet hur mycket överskott behövs osv men man kan väll knappast gå direkt från underskott till överskott dvs hur snabbt kan jag höja och i vilken mängd utan att det resulterar i en snabb fettökning.
Om det kräver några veckor eller längre har jag inget emot även om tidigare föredras. Kommer då att köra en 5 dagars split om det har någon betydelse.
All hjälp upskattas! Jag kan även nås på msn: [mailto:gin_juice5@msn.com]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY