Frågor gällande kost med träning och Kcal?

Home Forums Kost och Näringslära Frågor gällande kost med träning och Kcal?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej på er alla.

Jag har några frågor som jag skulel vilja ha svar på en iallafall en rikting att gå på, men är glad för alla svar och komentarer jag får, Positiva som negativa.

Jag är en 20årig kille som väger 90 blankt och är 175cm lång. Jag har inte kol på hur man räknar Kcal över kosten som man äter på en hel dag och skulle vilja ha lite hjälp hur det funkar? Jag har heller inte brytt mig om kosten så mycket inna mer än att jag har ätit tre ordentliga mål om dagen plus träning men nu vill jag hålla mer koll på kosten ihop med träningen.

Jag tränar 4-5 dagar i veckan och ska gå upp i måltider till fem-sex ”små” mål som alla rekomenderar, men behöver hjälp med hur man räknar Kcal o så i kosten. Undrar även om det är något speicellt ni rekomenderar att äta? Jag tar företräning dink och efterträning drink. Säg till om mitt inlägg är knökligt eller så

//Wille

Det brukar stå en innehållsdeklaration på förpackningen, där står det hur många kcal det finns i 100 gram vara.
    Väg och räkna.

Ps, du behöver inte gå upp till 5-6 små mål, 3 mål fungerar lika bra. Ta det du gillar bäst, tycker är smidigast.

Lycka till.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.