Gå upp i vikt snabbt

Home Forums Kost och Näringslära Gå upp i vikt snabbt

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej!

Har alltid haft problem med att gå upp i vikt och jag ska inte ljuga, jag har inte världens bästa aptit, men äter normalt, dock inte mer. Detta är självklart en bidragande faktor till min låga vikt (172cm, 57,5kg).

Jag har nu börjat träna igen efter flera års uppehåll och skulle vilja veta hur jag snabbast möjligt går upp i vikt, vet att det tar betydligt längre att öka i muskelmassa än fett, men jag vill alltså maximera båda dessa. I dagsläget tränar jag 4 ggr/veckan och dricker Mutant Mass (Protein shake) 2-3 gånger per dag, 1 på morgon och en efter lunch och en innan jag går och lägger mig (om jag har tränat). Jag dricker även Cyclone innehållande kreatin, L-glutamin, HMB och ecdysteron efter varje pass.

Min fråga är om detta är optimalt eller om jag kan göra mer? Tips från andra med samma problem och lite mer erfarenhet är även välkommet!

Slopa potatis, havregryn och annat som mättar bra.
    Ät inte så mycket grönsaker, bara lagom.

Satsa på mat som mättar dåligt och smakar bra.
    För mig är det pasta, bröd, köttfärs, creme fraiche, bacon, grädde, mjölk, juice, gainers och säkert massor jag inte kommer på nu.

Med en dålig aptit bör du prova vad som funkar bäst, flera små mål eller färre stora.

Oavsett bör du äta så mycket du kan innan sänggående, dels för att du till skillnad från resten av dagen inte behöver oroa dig att inte orka äta nästa mål och dels för att det på dom flesta ger en rejäl hunger och aptit till morgonen efter.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.