Ger vatten huvudvärk?

Home Forums Kost och Näringslära Ger vatten huvudvärk?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tjena!

Jag har en märklig fråga till er:
    Om man dricker för mkt vatten, kan det ge huvudvärk då?

Jag märkte detta nu när jag hade druckit ca 2 glas vatten, fick direkt huvudvärk :
    Och det är inte första gången det händer, men det händer oftast när jag dricker minst 2 glas.

Tycker det låter konstigt eftersom huvudvärk ofta beror på att man druckit för lite. Samt det att två glas inte ens är mycket (?)

Kan tyvärr inte svara på din fråga dock :(

Vattnet kanske var väldigt kallt ?:P

Qvick wrote:
    Vattnet kanske var väldigt kallt ?:P

Nope, ”normalkallt” :p

Om 2 glas vatten ger dig huvudvärk så var det ett väldigt konstigt vatten eller så har du något allvarligt fel på din osmotiska balans i kroppen.

Risken för att det är fel på din vätskebalans är minimal och troligtvis inget du ska oroa dig över….

Tommy Ivarsson wrote:
    Om 2 glas vatten ger dig huvudvärk så var det ett väldigt konstigt vatten eller så har du något allvarligt fel på din osmotiska balans i kroppen.

Risken för att det är fel på din vätskebalans är minimal och troligtvis inget du ska oroa dig över….

Okej, tack för svar :)

Vill tillägga att det va ingen stark huvudvärk, ganska lätt, men räknas ändå som huvudvärk.

Det kan ha varit något du inbillade dig. 2 Glas är inte speciellt mycket och borde inte ge dig huvudvärk.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.