Hjälp med dålig muskel pump!!!

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med dålig muskel pump!!!

• This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author

Har börjat träna igen eftr ca 15års uppehåll. Har tränat ihärdigt i ca 3 månder nu! Kör med en väldigt lågkolhydrat diet. Då jag alltid varit känslig för dessa och går väldigt upp i vikt när dessa är i maten samt att jag nu går på diet då jag försöker gå ner i vikt. Får under träning inte riktigt tryck i musklerna . Lite svullen blir man väl men det riktiga trycket infinner sig inte. Det kommer ca 24-36 timmar efter träning och då går man och är hård hela tiden ( i musklerna skall väl påpeka då ;) . Gissar att det kan bero på att jag inte tillför så mycket kolhydrater så inte tillräckligt med energi finns för att skapa det riktiga trycket under träning. Känner mig dock aldrig riktigt muskeltrött efter träningen trots att man kört mycket hårt.Vad kan jag göra för att trycket skall infinna sig utan att jag stoppar i mig en massa kolhydrater.
    Är 172cm och väger 95kg Behöver åtminstone gå ner ca 10-15kg men jag deffar inte utan det skall var min målvikt.Även om det inte hör hit så vägde jag 108kg i mars när jag startade min diet.

Viktnedgång och låg-kolhydrat = trycklös.
    Om du vill fortsätta med ditt nuvarande upplägg så kan kreatinladdning och en pre-workoutprodukt hjälpa lite.
    Du kan också prova att göra en liten kolhydratladdning efter cirka 7-10 dagar på diet.

NO-Xplode från BSN, 1 burk räcker ca 1 månad, otrolig preworkout! 2 skopor 40 min innan träning gör under för mig:)

bara en rekommendation, men pre-workout är ju klockrent! finns massa, bara att välja:)

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.