Hjälp med kost schema

Home Forums Kost och Näringslära Hjälp med kost schema

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej.
    Om det finns nån vänlig själ här ute som kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam =)

Har läst en hel del om kost och träning sista tiden men blir bara förvirrad!
    Jag har sjuka problem med kosten då jag är så jä…la kräsen! lättare att skriva vad jag äter än vad jag inte äter.
    (Cykling,Köt,ris,korv,pasta,curry sås,vittbröd,husmans,skinka,kaviar,hamburgerkött)

Jag har försökt att sätta ihop ett kost/tränings schema som jag ska börja med på måndag men det går väll inte så bra då jag inte riktigt förstår hur jag ska få i mig alla dom kcal/proteiner/kolhydrater jag behöver!

Så till frågan… kan nån hjälpa mig med vad jag ska äta ? behöver endast för en dag till att börja med (kan äta samma en vecka eller 2 innan jag lär mig själv)

TILLSKOTT:
    Omega-3,Whey-80,Multivitamin

4000kcal (vet ej om det är för mycke eller för lite)
    Frukost : 20% , 800kcal klockan 7:30
    Mellanmål: 5% , 200kcal klockan ?
    Lunch: 25% , 1000kcal klockan ?
    Mellanmål: 10% , 400kcal klockan ?
    Middag: 25% , 1000kcal klockan ?
    Kvällsmål: 15% , 600kcal klockan ?

Mellan vilka mål ska jag lägga tränigen å när ska jag tugga tillskott/mat

60-90min / pass + 0-60 min simning/löpning ?
    Dag1 : Bröst, biceps
    Dag2 : Rygg , triceps
    Dag3 : Vila
    Dag4 : Ben , mage
    Dag5 : Axlar, vader
    Dag6 : Vila

26 år
    182 cm
    73-74 kilo

Mål
    78-80 kilo (HÅRD) innan 2011! Möjligt eller inte men det är mitt mål!

Är tyvärr grov dyslektiker så det här var det bästa jag fick ihop med hjälp av google (tog typ 1 timme att skriva)

mvh
    j

Snopro wrote:
    Hej.
    Om det finns nån vänlig själ här ute som kan hjälpa mig skulle jag vara tacksam =)

Har läst en hel del om kost och träning sista tiden men blir bara förvirrad!
    Jag har sjuka problem med kosten då jag är så jä…la kräsen! lättare att skriva vad jag äter än vad jag inte äter.
    (Cykling,Köt,ris,korv,pasta,curry sås,vittbröd,husmans,skinka,kaviar,hamburgerkött)

Jag har försökt att sätta ihop ett kost/tränings schema som jag ska börja med på måndag men det går väll inte så bra då jag inte riktigt förstår hur jag ska få i mig alla dom kcal/proteiner/kolhydrater jag behöver!

Så till frågan… kan nån hjälpa mig med vad jag ska äta ? behöver endast för en dag till att börja med (kan äta samma en vecka eller 2 innan jag lär mig själv)

TILLSKOTT:
    Omega-3,Whey-80,Multivitamin

4000kcal (vet ej om det är för mycke eller för lite)
    Frukost : 20% , 800kcal klockan 7:30
    Mellanmål: 5% , 200kcal klockan ?
    Lunch: 25% , 1000kcal klockan ?
    Mellanmål: 10% , 400kcal klockan ?
    Middag: 25% , 1000kcal klockan ?
    Kvällsmål: 15% , 600kcal klockan ?

Mellan vilka mål ska jag lägga tränigen å när ska jag tugga tillskott/mat

60-90min / pass + 0-60 min simning/löpning ?
    Dag1 : Bröst, biceps
    Dag2 : Rygg , triceps
    Dag3 : Vila
    Dag4 : Ben , mage
    Dag5 : Axlar, vader
    Dag6 : Vila

26 år
    182 cm
    73-74 kilo

Mål
    78-80 kilo (HÅRD) innan 2011! Möjligt eller inte men det är mitt mål!

Är tyvärr grov dyslektiker så det här var det bästa jag fick ihop med hjälp av google (tog typ 1 timme att skriva)

mvh
    j

Om du vill få större armar så tycker jag att det är bättre du kör bröst/triceps samma dag och sen väntar med biceps till senare i veckan.
    Jag tror det blir effektivare på det viset, för när du kört bröst/triceps passet och sen kmr hem och äter/återhämtar dig med proteiner osv så strömmar det ut till bröstet och triceps för att reparera och byggas upp.
    Kör du då nästa dag biceps så blir det inte lika mkt fokus på en muskel i armen då blir det båda två återhämtar samtidigt, tar man o delar på det så ger det bättre resultat. Iallafall av egen erfarenhet har jag lärt mig det. Har kommit upp till 47cm nu runt biceps :)
    Tänkte bara vara snäll och dela med mig vad jag tkr :) är ju inget proffs men i mina öron låter det vettigt ;)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.