Home › Forums › Kost och Näringslära › Hjälp mig på rätt väg ang matvanor!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 februari, 2010 at 22:44 #58387Anonym anvandareMember24 februari, 2010 at 22:44 #326554Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är en kille på 19 år och är 1.75 lång och väger 70kg.
Har kört gym i snart 7 månader och förövrigt tränar jag hockey och jag tycker det är skit kul att gymma! Saken är att jag har blivit mer motiverad än innan och känner att jag har ökat men vet att det går mer och vill därför få resultat, och vet att det inte bara kommer sådär utan det krävs motivation, rätt träning, vila och rätt kost.Jag små äter mycket hemma och känner mig ofta hungrig då jag inte har dem bästa matvanorna, därför vill jag lära mig utav er och hur era matvanor är vad ni tycker är bra/dåligt och varför man skall äta det?
Om ni kunde tipsa om när/hur/vad man skall äta?
Vilka kosttillskott som kan vara bra? I nuläget kör jag med Whey 100% vet inte om det är någon höjdare, därför vill jag nu ha eran hjälp!!Grymt tacksam för era svar!
24 februari, 2010 at 23:01 #326555Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Det bästa vore ju om du – som alla andra gör – postar vad du käkar på en dag. Då kan man även ”se” vilka kosttillskott som kan vara lämpliga.whey 100%, är det vasslekoncentrat eller vassleisolat?
Jo förstår att detta underlättar, men har inget fast kost som så som typ:
2 ägg, 1dl keso, 600 g kött osv.
Det är ”Whey 100% Vasslekoncentrat”
Jag är rätt fit i min kropp så, men vill kunna maximera min träning med att äta rätt på så sätt.25 februari, 2010 at 06:38 #326556Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Ju mindre info du ger desto mer diffusa svar kommer du få, så funkar det.Våra matvanor står i en de populäraste trådarna här ”vad har ni ätit idag” samt kolla in våra träningsjournaler – vissa skriver vad de äter där med.
Läste lite i den tråden men behöver fortfarande hjälp & era svar!!
25 februari, 2010 at 14:39 #326557Anonym anvandareMemberTill att börja med borde du väl införa fasta mattider och riktigt mat! Grönsaker, kyckling, pasta, potatis o all sån riktig mat!! det är ju trotts allt riktig mat som mättar bäst och det kroppen bygger bäst på.
Har du tidsnöd för o laga riktigt mat kan du alltid göra som jag, storkok 1-2 dagar i veckan så att riktig mat alltid finns tillagad hemma. enkelt att värma o få i sig så man undviker fällorna med onyttig mat.
Men som malawiglenn säger så finns allt detta i de äldre trådarna i forumet! Tycker också Eddie Vedder här på forumet och även sid knutsson har mycket bra kunskap på området!
Och få bort småätandet handlar nog sedan mest om viljan.. att avstå är så svårt ibland..
25 februari, 2010 at 22:33 #326558Anonym anvandareMemberTips på mat. 3 alternativ
Frukost
– Fullkorns macka med kokta ägg och kaviar. Färspressad juice, kaffe/thé
– Havregrynsgröt med en matsked sylt och mjölk
– Stekta ägg och baconMellanmål
– Keso med lite frukt i
– En banan
– Kesella med funlightLunch
– Kycklingsallad
– Pasta med köttfärssås
– ÄrtsoppaMiddag
– Lövbiff med potatismos
– Isterband med dillstuvad potatis
– Kycklinfilé med ris26 februari, 2010 at 00:03 #326559Anonym anvandareMemberTips på kosttillskott
Proteinpulver
Kreatin
EAA /BCAA
Multivitaminer
Omega-326 februari, 2010 at 07:53 #326560Anonym anvandareMemberVassleprotein är ett bra tillskott, fast folk verkar glömma av vad ordet tillskott betyder.
Satsa hellre tid och pengarna på lära dig mer om kost och näringslära – detta är snabbaste sättet att få till bra resultat.
// mvh
1 mars, 2010 at 00:05 #326561Anonym anvandareMemberTack så mycket för alla svar, underbart! //Robin
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.