Högt näringsinnehåll som inte mättar

Home Forums Kost och Näringslära Högt näringsinnehåll som inte mättar

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • Author
    Eddie Vedder wrote:
    Om man uppnår ganska extrema fruktosmängder blir det skillnad ja. Det är svårt men en stor påse godis om dagen kan säkert ge en fruktosmängd per dag som innebär mer metabola konsekvenser än om det varit från stärkelse.

Och det har inte med snabbheten att göra, fruktos är en mycket långsam sockerart.

Jag hittar inte inlägget av Grub nu, kanske var det någon diskussion om gainomax på kolo? Där han jämför socker med tex malto, och menar att socker inte gör annat än lägger sig direkt i fettdepåerna, istället för som malto fyller på glykogennivåerna? Jag kan vara helt ute och snurra nu då jag är överarbetad och hungrig (så att jag har något att skylla på).

Jag vet inte om jag någonsin skulle kunna rekommendera ett överskott av kalorier baserat på Ren skit mat till någon människa och känna mig nöjd med det ? Ät mer av Clean basic mat.!

Gober wrote:
    Jag kan vara helt ute och snurra nu då jag är överarbetad och hungrig (så att jag har något att skylla på).

Ja något sånt har Grub aldrig påstått.

J.v.K wrote:
    men är ett utmärkt livsmedel :)

Fast det tycker nog inte Jompa.:)

Jon Larsson wrote:
    Tommy said the word.

Vitt bröd med smör och ost gör underverk om man vill få vågnålen att peka uppåt. Skarva i med lite Oboy med sprejgrädde i så får du köpa nya kläder nästa löning.

Exakt. =) Ät snabba kolhydrater (men var försiktig med rent socker). De bearbetas snabbt av kroppen vilket gör att mättnadskänslan inte stannar kvar så länge. Annars skulle jag nog ändå råda dig till att äta mycket fett. Insulinjojon blir mindre och sett till kcal/g är fett överlägset.

Viewing 5 posts - 31 through 35 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.