Hungrig och pissar hela tiden

Home Forums Kost och Näringslära Hungrig och pissar hela tiden

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Vet inte om det här är vanligt men jag har varit extremt hungrig senaste månaderna. Jag är 14 år, 180 cm lång och väger 63kg. Jag äter mest av alla i hela min klass och personer undrar hur jag orkar men ändå så blir jag hungrig efter en timme. Sen så är jag jätte ofta pissnödig efter gymmet så jag måste pissa typ 5 gånger på en timme. Ingen aning om det är nå fel men tänkte kolla om ni har någon aning?

Kolla upp hormonerna kanske?

14 år gammal kille på 180 cm. Om du INTE vore vrålhungrig vore det något fel. Sluta jämföra din mat med klasskomisarnas, det är helt obetydligt.

Hur mycket dricker du under ett gympass? Inte ovanligt att folk sveper typ 2 liter och då kissar man därefter också. Få saker överskattas så mycket som behovet av att dricka stora mängder vatten varje dag.

Dricker du mycket och dessutom äter mycket vätskerik mat så är inte heller det frekventa kissandet något fel. Luktar dock urinen sött och du ständigt är väldigt väldigt törstig kan det varavärt att kolla upp med t.ex. skolsköterska.

Eddie Vedder wrote:
    Luktar dock urinen sött och du ständigt är väldigt väldigt törstig kan det varavärt att kolla upp med t.ex. skolsköterska.

Eller om andedräkten luktar aceton. ;)

Eddie Vedder wrote:
    14 år gammal kille på 180 cm. Om du INTE vore vrålhungrig vore det något fel. Sluta jämföra din mat med klasskomisarnas, det är helt obetydligt.

Hur mycket dricker du under ett gympass? Inte ovanligt att folk sveper typ 2 liter och då kissar man därefter också. Få saker överskattas så mycket som behovet av att dricka stora mängder vatten varje dag.

Dricker du mycket och dessutom äter mycket vätskerik mat så är inte heller det frekventa kissandet något fel. Luktar dock urinen sött och du ständigt är väldigt väldigt törstig kan det varavärt att kolla upp med t.ex. skolsköterska.

Anatar att jag sveper 1-2 lite medans jag gymmar =P

Äter du väldigt mkt kolhydrater? Höjer jag mitt intag till ca 50% kolhydrat och 50% protein och fett så pissar jag som en häst, och får ibland gå flera gånger per natt. Ligger på 15-20% kolhydrater i vanliga fall, och pinkar då bara ca 4-6 ggr per dygn.

BlackRetroBox wrote:
    Anatar att jag sveper 1-2 lite medans jag gymmar =P

Då är det inte konstigt att du pissar mycket.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.