Home › Forums › Kost och Näringslära › hur mycket kolhydrater bör man äta?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 december, 2009 at 18:02 #60211Anonym anvandareMember1 december, 2009 at 18:02 #374112Anonym anvandareMember
hur mycket kolhydrater bör man äta under byggar period?
jag har läst/hört så mycket olika så jag blir snurrig…
Jag väger 100kg och är 19år och ja
jag fattar att det ska vara ifrån bra källor.tack för svar//niklas
3 december, 2009 at 09:29 #374113Anonym anvandareMemberokej tack. Jag fick rekommenderat att äta 6g/kg i min kroppsvikt av en dietist vilket jag tycker är jävligt svårt att få i mig dvs. 600g per dag! Jag har legat på runt 200-300 g i runt 5 månader och jag har blivit av med mycket kroppsfett. Och nu under vintertid så gör det inte så mycket för mig att lägga på mig lite extra om det nu skulle bidra till mer muskelökning. Är det verkligen så mer effektivt att ha sån hög kolhydrat diet?
3 december, 2009 at 09:38 #374114Anonym anvandareMemberDet kanske är mer effektivt för dig, är bara du som kan ta reda på.
Men du kan höja fett, protein, kolhydrat eller alla 3 om du vill gå upp vikt, är ökningen av energi som är viktig.
Eftersom du har tappat fett sista tiden har du legat på ett underskott, ska du upp i vikt måste du hamna på ett överskott3 december, 2009 at 09:45 #374115Anonym anvandareMember[http://www.bodyrecomposition.com/nutrition/how-many-carbohdyrates-do-you-need.html]
3 december, 2009 at 11:53 #374116Anonym anvandareMemberniklas39 wrote:okej tack. Jag fick rekommenderat att äta 6g/kg i min kroppsvikt av en dietist vilket jag tycker är jävligt svårt att få i mig dvs. 600g per dag!Lyssna inte mer på den dietisten är mitt råd. Idrottsnutrition är något man får studera vid sidan om utbildningen om man läser till dietist, det ingår extremt lite i själva utbildningen. Så att den yrkeslicensen i sig innebär kunskaper om idrottsnutrition ska du absolut inte tro.
Den där rekommendationen låter som något dietisten läst ur Kostrekommendationer till elitidrottare” från SOK och tror att en elitskidåkare och random styrketränande kan äta på samma sätt.
3 december, 2009 at 16:46 #374117Anonym anvandareMemberjo jag misstänkte något dylikt. Tack för era svar! Ska prova att äta mera kolhydrater och protein för fett får jag i mig så det räcker :emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.