- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Invändningar mot det här carb-cycling upplägget?
Jag fick följande upplägg av en erfaren bodybuilder en gång. Dock så utväxlades det som hastigast och jag är inte helt säker på att jag fick det helt rätt. Men det var hursomhelst så här enkelt:
– 5 dagar inga eller extremt lite kolhydrater
– 2 dagar med så mycket kolhydrater att det uppgår till 40 E% från kolhydrater för hela 7 dagars perioden.
Tydligen skulle detta underlätta att bli hård/behålla hårdheten samtidigt som man presterar max.
Har precis kört min första vecka på detta upplägg och undrar vad folket här på brädan tycker om det?
jag läste någon gång att kolhydrater kan lagras som snabbåtkomlig energi i inte mer än 4 dagar. Så om kolhydratsvullardagarna är precis efter varandra så vet jag iten riktigt hur bra det är, men om de är utspridda så lär det nog fungera bra (:
Förövrigt, om jag skulle svulla så mycekt udner två dagar så skulle magsäcken bli ganska töjd och jag skulle säkert vara dudnerhungrig under de andra 5 dagarna. Då antar jag alltså att du bara i princip flyttat kolhydraterna från de 5 dagarna och lagt dem på de 2 kolhydrat-svullar-dagarna.
Förövrigt är det bra med energi efterträning så att du har energi att återhämta och bygga musklerna, därför är det bra med kolhydrater. Men då kolhydrater inte är essentiella egentligen så borde väll fett kunna fixa det.
En klassisk kolhydratuppladdning. Skulle rekommendera det inför tävling, men inte under träningsperioder.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY