Home › Forums › Kost och Näringslära › Kalori / % alkohol
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2010 at 20:28 #64012Anonym anvandareMember3 november, 2010 at 20:28 #433670Anonym anvandareMember
Jag råkade snubbla över en sida (efter att aktivt ha letat efter den) där det stod hur många kalorier alkoholdrycker innehåller per 100g. Jag la Smirnoff Ice och Spendrups Bright till listan.
För skoj skull räknade jag ut hur många kalorier dryckerna innehåller per 1% alkohol. Jag hoppas att jag gjorde det i alla fall. Det var ett tag sen man gick i skolan.Eftersom det är så svårt att få det rakt och snyggt när man inte kan ”Tabba” sig fram i redigeraren så gjorde jag listan i Wörd och infogar en bild istället.
Hoppas att någon tycker det är lite intressant så att jag inte slösade min tid i onödan. Jag själv funderade lite när jag var klar och kom fram till att jag egentligen inte bryr mig.
3 november, 2010 at 20:38 #433671Anonym anvandareMemberDet där va fan seriöst!
Inte för att jag personligen känner att jag skulle ha någon nytta utav den tabellen men kul ändå!
3 november, 2010 at 20:43 #433672Anonym anvandareMemberLOL!
Nu kan man äntligen räkna ut hur man får den mest kalorisnåla fyllan!
Tack!3 november, 2010 at 20:50 #433673Anonym anvandareMemberVissa av dryckerna innehåller ju rena kolhydrater dessutom, har du räknat även på dom?
Tänker på alkoläsk som förutom 4-5%alkohol innehåller massa socker…3 november, 2010 at 20:54 #433674Anonym anvandareMemberNågot säger mig att slödrycken (eller svagdricka eller blanddricka eller vad alla icke göteborgare kallar den) som ställer till det ordentligt med kalorierna!
Om jag dricker så dansar jag betydligt mer och det hela går säkert jämnt ut ändå.. haha
3 november, 2010 at 20:56 #433675Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Något säger mig att slödrycken (eller svagdricka eller blanddricka eller vad alla icke göteborgare kallar den) som ställer till det ordentligt med kalorierna!Om jag dricker så dansar jag betydligt mer och det hela går säkert jämnt ut ändå.. haha
Ren sprit och Xtend Watermelon tommy! (nja, det går nog bra med sugarfree Redbull också förresten)
3 november, 2010 at 21:05 #433676Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Ren sprit och Xtend Watermelon tommy! (nja, det går nog bra med sugarfree Redbull också förresten)Jag skulle nog hellre köra på Xtend i spriten än Red Bull Gott, skulle det minsann bli!
3 november, 2010 at 21:07 #433677Anonym anvandareMemberKörde Xtend Watermelon med vodka, smakar faktiskt ruskigt bra
4 november, 2010 at 19:24 #433678Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Vissa av dryckerna innehåller ju rena kolhydrater dessutom, har du räknat även på dom?
Tänker på alkoläsk som förutom 4-5%alkohol innehåller massa socker…Tyvärr så räknade jag bara kalorierna rakt av.
Nästa projekt kanske blir att räkna ut vilka drycker som innehåller mest protein?4 november, 2010 at 19:35 #433679Anonym anvandareMemberBörjar man blanda grogg på Xtend har det fan gått långt hehe.
4 november, 2010 at 19:46 #433680Anonym anvandareMemberGober wrote:Börjar man blanda grogg på Xtend har det fan gått långt hehe.Bodde ihop med en polare en tid för massa år sedan, en lördagkväll och utan sockerdricka hemma blandade han grogg på Star Nutritions jordgubbswhey… = tror inte det blev så speciellt gott!
4 november, 2010 at 20:30 #433681Anonym anvandareMemberGober wrote:Börjar man blanda grogg på Xtend har det fan gått långt hehe.man måste vara optimal i alla situationer om man vill vara en true BB.
4 november, 2010 at 23:05 #433682Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Bodde ihop med en polare en tid för massa år sedan, en lördagkväll och utan sockerdricka hemma blandade han grogg på Star Nutritions jordgubbswhey… = tror inte det blev så speciellt gott!hahahahaha hur tänkt han då :p
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.