Klåda utan utslag pga. ämnesomsättningsrubbningar?

Home Forums Kost och Näringslära Klåda utan utslag pga. ämnesomsättningsrubbningar?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author
    Quote:
    ”Man kan besväras av en generell klåda av vissa internmedicinska sjukdomar som njur- och leverproblem eller vid vissa ämnesomsättningsrubbningar.”

Källa; [http://huden.nu/fragor-och-svar/klada/klada-utan-utslag1/]

Haft en riktigt jobbig klåda nu de sista dagarna, den har varit ganska lugn i några veckor och sedan kom det mer och mer på nätterna. Nu idag bröt det ut fullkomligt på jobbet och givetvist är det för sent att kontakta läkare tills på måndag så därför vänder jag mig hit och undrar om det är något med min kost som kan ha påverkat detta?

Jag har dietat ett tag nu med rätt lite kolhydrater och ganska lite fett också. Häromdagen drog jag i mig typ 300g jordnötssmör och jag vet inte om det är slumpen eller så men det var väl efter detta som det verkligen blev sämre. Kan också säga att jag inte är allergisk mot jordnötter då jag aldrig visat mig känslig mot det på något test eller ens när man dragit i sig skyhögda mängder nötter/jordnötssmör tidigare.

Dessa ämnesomsättningsrubbingar, skulle det ens kunna vara något med att jag ätit i stort sätt samma saker nu i drygt 4 veckor och sedan ändrat det något?

Eller har jag helt enkelt åkt på en bättre variant av skabb?
    Vet att det är omöjligt för någon på ett forum att sia om men kanske någon besitter en beprövad huskur så man överlever jobbhelgen? >_

Har du inga utslag alls så är det möjligtvis en allergi eller dylikt. Hur länge har du haft klåda?

Inga utslag alls, har blivit något bättre nu men det kommer och går lite på kvällarna. Farbror doktor får säga sitt imorgon!

Har du inga utslag behöver du nog inte oroa dig för några parasitrelaterade sjukdomar iaf ;P

Stress kanske.

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.