Home › Forums › Kost och Näringslära › Kost innan (återsömn) på dagen?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 februari, 2010 at 13:24 #58952Anonym anvandareMember5 februari, 2010 at 13:24 #345365Anonym anvandareMember
Tjena!
Jo det är så här att jag har en flickvän som börjar sitt jobb tidigt på morgonen, så jag går upp tillsammans med henne och äter frukost.
Efter hon lämnat lägenheten förflyttar jag mig direkt mot sängen igen och sover ytterligare 2-4 timmar.
Exempelvis: Sömn 6 timmar, upp och äter 40 min, sömn 3 timmar.Nå, hur ser ni på det här? Både ur (sömn) och (kost)-perspektiv?
Ur kostvinkel bör jag tillägga att det jag äter är (mellansnabba kolhydrater samt protein och antioxidanter till frukost) – har länge funderat på att skippa gröten och köra något långsammare..
Tacksam för svar! :up:
5 februari, 2010 at 16:08 #345366Anonym anvandareMemberFinalexp wrote:Tjena!Jo det är så här att jag har en flickvän som börjar sitt jobb tidigt på morgonen, så jag går upp tillsammans med henne och äter frukost.
Efter hon lämnat lägenheten förflyttar jag mig direkt mot sängen igen och sover ytterligare 2-4 timmar.
Exempelvis: Sömn 6 timmar, upp och äter 40 min, sömn 3 timmar.Nå, hur ser ni på det här? Både ur (sömn) och (kost)-perspektiv?
Ur kostvinkel bör jag tillägga att det jag äter är (mellansnabba kolhydrater samt protein och antioxidanter till frukost) – har länge funderat på att skippa gröten och köra något långsammare..
Tacksam för svar! :up:
Det går bra att göra så. Klart du ska äta med flickvännen. Att värdet av sociala måltider anses totalt onödigt av Flessa är inte förvånande.
Men vilka tider pratar vi om?
5 februari, 2010 at 16:59 #345367Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Har jag inte påstått för fem öre.Du tycker ju det är totalt onödigt av trådskaparen att göra som han gör. Om man anser värdet av en social måltid tillsammans med flickvännen ÄR nödvändigt kan du ju inte tycka att det är onödigt eller hur?
Eller du kanske inte menade så?
5 februari, 2010 at 17:18 #345368Anonym anvandareMemberFlessa wrote:Just därför bad jag TS om att ge lite mer detaljer kring dennes ätande andra tider på dygnet och hur vanorna ser ut för övrigt.Jaja, då har jag väl läst fel för jag tyckte det stod ganska tydligt att du tycker det är onödigt.
Men vi lämnar väl det som med alla andra inlägg du postar men inte kan stå för.
Och givetvis skulle jag göra som TS om det var så att jag upplevde den stunden som värdefull. Det är ju en självklarhet.
5 februari, 2010 at 17:24 #345369Anonym anvandareMemberHey hey! Jag gör som TS flera dagar i veckan när jag sover hos flickvännen och hon börjar tidigare än jag. Alltid trevligt med en gemensam frukost, sedan har jag valet att gå och lägga mig igen eller faktiskt utnyttja den extra tiden till pluggande.
Hur som helst så är det knappast något som påverkat min träning och tycker nu TS (och flickvän) att en gemensam frukost är värdefull så kör på! :up:
5 februari, 2010 at 17:44 #345370Anonym anvandareMemberBrukar rätt ofta på helgerna gör så, ända problemet för mig är jag måste upp å pissa flera gånger efter frukost.
8 februari, 2010 at 13:11 #345371Anonym anvandareMemberJa, det jag tänkte på var inte min värdefulla tid med min flickvän. Jag kan liksom likväl sitta och enbart göra henne sällskap o dyl, det spelar ingen roll för varken mig eller henne.
Det jag syftade på var hur vida nyttigt det är att äta och sedan somna om ett par timmar på morgonen. Jag, liksom andra, har genom åren hört att kost (direkt) innan läggdags inte är något att rekommendera. Just därför så frågade jag mig själv om det skulle vara ”sundare” att gå upp, inte äta frukost, somna om och vakna på nytt för att då istället äta frukost. Dessutom så blir jag ganska seg av att gå upp, lägga mig och sedan gå upp återigen.. Kanske stör jag min djupsömn och får för mycket av den lägsta NREM-sömnen istället..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.