- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › kost och pulver
tjenare allesammans , jag har lite frågor allmänt om kost och protein pulver, jag har nu gymmat i kanske 3 och en halv månad och kör 5 ggr/veckan, det går svin bra, men saken e den att jag knappt kan något om kost och alla dessa hjälpmedel så som kreatin, proteinpulver mm, jag tar ett kreatin som hetet ”massacra” känner det hjälper sen så funderar jag på ett proteinpulver, men jag kan knappt något om sånt, men mina vänner kan sånt så dom säger vad ja skall köpa, men känns inte rätt att inte veta vad man trycker i sig liksom, så om ni vet vad man skall tänka på när man köper proteinpulver och andra medel, sen om någon ens orkar om ni kan ge mig en del info om mat, (typ vilka produkter som e riktigt bra för en tränande ungdom)
BTW: är 17 år, är 190 och väger ca 82 så vill samtidigt gå upp några kilo, tack på förhand
Rejäl, hemlagad mat med rejält med protein.
Potatis, ris, pasta.
Kött, fisk och fågel.
Grönsaker.
Mjölk, smör, olja, ägg.
Då får du allt du behöver.
Mängder är svårt att rekommendera, men mellan tummen och pekfingret så skulle jag säga 200 g protein, 100 g fett och 300-600 g kolhydrat.
Proteinpulver är som mat i pulverform, inget magiskt men billigt och smidigt.
Body Science 100% whey är billigt och välsmakande.
Ta proteindrinkar när det passar dig, tex om skolmaten är proteinfattig, efter dina träningspass. Men mat ska vara basen i ditt intag, inte pulver
aa okej okej , tack så mkt, vart hittar man det pulvret då?
mmsports säljer Body Science
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY