Kostschema

Home Forums Kost och Näringslära Kostschema

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Jag väger ca 100kg. Mitt mål är att få mer muskler, är inte rädd för att kasta på mig lite fett på det. Deffen tar jag sen även fast det blir ett helvete.

Jag tränar 4-5 gympass i veckan och 1-2 konditionspass i veckan.

Jag vill veta om det är bra/dåligt och om det är något speciellt jag bör tänka på!!!

Så här sen min kost ut just nu på ett ungefär.

Frukost 06.00 – 100g havregryn, 5-7 ägg och 3-5dl laktosfri mjölk + grönsak/frukt.

Lunch1 10.00 – 100g havregryn, 150g tonfisk och 3-5dl laktosfri mjölk + grönsak/frukt.

Lunch2 14.00 – Mycket ris/potatis, mycket kött/fisk, 3-5dl laktosfri mjölk + grönsak/frukt.

Middag 18.00 – Mycket ris/potatis, mycket kött/fisk och 3-5dl laktosfri mjölk + grönsak/frukt.

Innan läggdagsmål 22.00 – Whey100 (50g protein) och 300-500g kvarg.

*Whey100 (50g protein) och en frukt efter varje träning.

Rättare sagt får jag i mig +60g protein varje måltid.

Är det bättre om jag istället äter var tredje timme så det blir sex måltider istället och ca 50g per varje måltid?

Det blir ändå ca +300g protein om dagen vare sig jag tar det första eller andra alternativet. + att jag tar 2 shakes om dagen (100g protein). Sammanlagt får jag i mig ca 400g+ protein/dagen + 7-9 timmars sömn.

Nabulzi wrote:
    Är det bättre om jag istället äter var tredje timme så det blir sex måltider istället och ca 50g per varje måltid?

Nej det är det inte, måltidsfrekvens spelar ingen roll alls. Att ofta och lite är inte bättre, det är en myt.

50g vassle i stöten (om du nu kör med den sortens proteinpulver) är lite overkill dock, 20-30g räcker gott och väl för att stimulera proteinsyntesen

mysglenn wrote:
    Nej det är det inte, måltidsfrekvens spelar ingen roll alls. Att ofta och lite är inte bättre, det är en myt.

50g vassle i stöten (om du nu kör med den sortens proteinpulver) är lite overkill dock, 20-30g räcker gott och väl för att stimulera proteinsyntesen

Men annars, tycker du det ser bra ut?

Nabulzi wrote:
    Men annars, tycker du det ser bra ut?

kvantifiera ”mycket” kanske?

mysglenn wrote:
    kvantifiera ”mycket” kanske?

Till exempel som nu: 2 laxfilé bitar = 50g protein + några dl ris, sås och sallad och ca 3-5dl mjölk

Förutom att din mat verkar fantastiskt äcklig är så är det väl helt okey för att bygga muskler.
    Du kommer ligga på överskott, du äter en jävla massa protein, ännu mer kolhydrater och bra med fett.

Indec wrote:
    Förutom att din mat verkar fantastiskt äcklig är så är det väl helt okey för att bygga muskler.
    Du kommer ligga på överskott, du äter en jävla massa protein, ännu mer kolhydrater och bra med fett.

Ligger på ca 60g protein/måltid + de två shakes jag tar som är 50g protein styck. Jag ligger alltså på +/-400g protein om dagen. Kolhydrater bryr jag mig inte så mycket om, vill bara ha orken att träna men ska testa med att trampa ner på kolhydraterna och fettet och se om det funkar lika bra ändå.

Vad skulle vara fel med ditt upplägg? Vad är du orolig över?

mysglenn wrote:
    Vad skulle vara fel med ditt upplägg? Vad är du orolig över?

Om det var tillräckligt för att bygga mycket muskler.

Med 400 gram protein, lika mycket kolhydrater (grovt slaget) och mycket fett?
    Det är tillräckligt för Phil Heath att bygga på.

Nabulzi wrote:
    Om det var tillräckligt för att bygga mycket muskler.

1,6-2,4gram protein per kilokroppsvikt är tillräckligt att få i sig om man bygga muskler.

Indec wrote:
    Med 400 gram protein, lika mycket kolhydrater (grovt slaget) och mycket fett?
    Det är tillräckligt för Phil Heath att bygga på.

Det mesta han lever på är sprutor, tabbar och massor med kosttillskott.

Nabulzi wrote:
    *dum onödig kommentar.*

du känner inte att du:

1. Avvek från ämnet
    2. Bröt mot några forumregler
    3. Uttalade dig om saker du inte vet något om

??

Din mängd mat är i allra högsta grad, baserat på det du skrivit om den, tillräcklig för att bygga med det förutsättningar du uppger att du har.

Denna tråd borde låsas.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.