Home › Forums › Kost och Näringslära › Kvarg for the win :D
Inget.
Jodå, i alla fall keso. Kvarg är väl lite sådär men det funkar. Dock är ju kvarg dyrt och inte är det något särskilt med det så jag ser ingen anledning att lägga pengar på det.
Keso är supergott, blir tyvärr aldrig att jag köper det av någon anledning bara.
En låda kvarg nästa varje dag nu under deff.
Det är antagligen flera år sedan en dag passerade med mindre än 1000 gram kvarg.
Milbona ftw!
Jag snittar nog 3 lådor om dagen, skulle jag tro, undantaget de dagar när jag lägger krutet på magert kött och grönsaker, eller de dagar när jag höjer kolhydratintaget på bekostnad av övriga makronutrienter.
500gram/dag blir det, mixas med bär och en skvätt fun-light.
En vanlig dag ”off” blir det 1/2-1 burk kesella dagligen. Brukar blanda den i lättfil på morgonen så filen blir lite krämigare i konsistensen.
Under diet tar jag bort den helt.
Oftast 1-2 st kesella burkar per dag, ca 1dl Keso till maten. Gott!
250g keso ED.
Kvarg, mer sällan än ofta.
Under deff slinker det ner 500gr kvarg per dag men under resten av årets 7-8 månader äter jag kanske 1000gr/månad i snitt
1 burk kesella lätt 1% eller
½ burk milbona kvarg eller
1 burk minikeso 1,5%, äter jag varje morgon till frukost.
Keso kan variera mellan alltifrån 80-350 g per dag.
Kesella brukar bli runt 200 g per dag.
Gott i gröt är de båda i af.
+pi!
Kom just fram till att ca 1/4 – 1/5 av mitt årliga energiintag utgörs av naturell keso cottage cheese 4%. 😮
Egentligen säger det ju oss inte särkskilt mycket med tanke på att vi inte vet hur mycket du äter.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY