Laxen lika dyr som oxfilé? :O

Home Forums Kost och Näringslära Laxen lika dyr som oxfilé? :O

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Vet inte om dehär hamnar i rätt forumsdel, men vi kör endå :)

Har på senare tiden käkat rätt mycket lax, gärna ett par bitar laxfilé o pasta innan jag drar till gymmet. Men igår när ja handlade kollade jag för första gången på länge vad den KOSTADE, för de har vart rätt billigt har jag för mig?

O ja tycker inte att ett par bitar fryst, odlad norsk lax ska vara speciellt dyrt?

Höll på o trilla av stolen, 79.90kr för 4st bitar på 140gram styck!?

De är dyrare än fläskfilé?
    Kilopriset är i nivå med vad man kan få betala för oxfilé?

Har de slagit slint nånstans i butiken, eller är de lika dyrt överallt?

Detta var Ica’s egna, o ja tycker de är sjukt…

Det brukar vara bra mycket billigare än oxfilé, så du hade nog otur.

Lax är ingen billig fisk att inhandla på ordinarie pris. Men lika dyr som oxfilén är den inte ännu. Man kan hitta billigare dock. Ica är inte en billig butik. Leta efter extrapriser eller på de stora Willys, Lidl och stormarknaderna.

Mr_c wrote:
    Vet inte om dehär hamnar i rätt forumsdel, men vi kör endå :)

Har på senare tiden käkat rätt mycket lax, gärna ett par bitar laxfilé o pasta innan jag drar till gymmet. Men igår när ja handlade kollade jag för första gången på länge vad den KOSTADE, för de har vart rätt billigt har jag för mig?

O ja tycker inte att ett par bitar fryst, odlad norsk lax ska vara speciellt dyrt?

Höll på o trilla av stolen, 79.90kr för 4st bitar på 140gram styck!?

De är dyrare än fläskfilé?
    Kilopriset är i nivå med vad man kan få betala för oxfilé?

Har de slagit slint nånstans i butiken, eller är de lika dyrt överallt?

Detta var Ica’s egna, o ja tycker de är sjukt…

Var får du tag på oxfilé till det priset? Har aldrig sett det, utan att datumet är på väg att gå ut eller liknande, billigare än 125-130 kr/kg.

AndreasN wrote:
    Var får du tag på oxfilé till det priset? Har aldrig sett det, utan att datumet är på väg att gå ut eller liknande, billigare än 125-130 kr/kg.

Willys har haft ett par gånger för 140kr kg iallafall, fryst, inga fel över huvud taget :)

Bara förvånad att laxen va så dyr, dessutom odlad lax,som jag inte tycker är i närheten lika god som vildlax, så tycker jag den inte ska behöva va så dyr.

Men får göra som ni säger, jaga lite på lidl o willys, hålla koll i blaskorna om det kommer nå erbjudande o handla på sig en del :)

..Det gäller att var prismedveten och hålla koll på priserna ..denna vecka har laxen på ica kostat 99 kr/kg (färsk lax..) och på Vi ännu billigare (89 kr/kg)..

appopå oxfilén så under nyårsveckan så hade dom på konsum 119 kr/kg fryst..köpte 10 kg direkt..

priserna gäller alltså för oss stockholmare vet inte hur det är ute på ”landet”..men ett tips är att läsa ”Mat bladen” som du får hem varje vecka i posten ..

DanielT wrote:
    ..Det gäller att var prismedveten och hålla koll på priserna ..denna vecka har laxen på ica kostat 99 kr/kg (färsk lax..) och på Vi ännu billigare (89 kr/kg)..

appopå oxfilén så under nyårsveckan så hade dom på konsum 119 kr/kg fryst..köpte 10 kg direkt..

priserna gäller alltså för oss stockholmare vet inte hur det är ute på ”landet”..men ett tips är att läsa ”Mat bladen” som du får hem varje vecka i posten ..

Fyfan de va bra pris.. Hade köpt på mig 10kg av de rakt av ^^ Sån mat går åt :)

Willys hade oxfilé för 129kr/kg vid nyår, så köpte på mig 2st ( 1.5kg st typ). Fint kött :|

Det veror på att den odlade laxen i Chile drabbades av parasiter, o därför kan Norge höja priset på den odlade laxen. Skit i och handla lax nu, köp makrill på burk finns skitgoda på lidl. Sen kan du ju alltid passa på o handla när det är rea på findus hok eller torsk filè.
    Panera torsk, hok mycket godare än lax :-)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.