Home › Forums › Kost och Näringslära › Ledins Vitaminfasta
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 april, 2010 at 11:33 #57888Anonym anvandareMember4 april, 2010 at 11:33 #324616Anonym anvandareMember
Hej allihop,
Jag har en vän som blivit lätt fanatiskt vad det gäller fasta. Då inte IF utan närmare bestämt:
(Hoppas länkningen är ok, den är inte till nån webshop utan till ett informationsblad av tillverkaren.)
Finns studier på detta? I så fall vart?
Vad tycker ni lärda om detta? Grub? Eddie? Grandmaster? (Alla andra också givetvis).
Jag blev skeptisk när han beskrev detta som nåt närmast magiskt. Allt som låter för bra för att vara san är oftast just inte det.
Glad påsk!
4 april, 2010 at 12:43 #324617Anonym anvandareMemberdet är bullshit
Quote:Under fastan befrias kroppen från upplagrade slaggämnen som kan orsaka bl
a trötthet, koncentrationssvårigheter och huvudvärk. Fastan sätter igång en
reningsprocess som ger kroppen en chans till återhämtningalltid försökt få fram vad dessa slaggprodukter är för något, men INGEN har lyckats svara på det. min slutsats: de finns inte
4 april, 2010 at 16:34 #324618Anonym anvandareMemberSlaggprodukter är väll typ.. ammoniak och sånt? Men ammoniak kissar man ut ändå… Så..
4 april, 2010 at 16:48 #324619Anonym anvandareMemberDet enda jag ser som rimligt när det snackas ”avgiftning” är att man helt enkelt låter levern och njurarna sköta sitt jobb men utan att tillföra något nytt under en dag. Det råder ju ingen tvekan om att gifter konsumeras dagligen, både naturgifter och i form av olika tillsatsämnen och bekämpningsmedel.
Men kroppen har ju ett reningssystem för det och alla detoxkurer känns som att man helt enkelt inte tillfört något nytt på någon dag och inte konstigare än så. Algdrinken i sig som tillskrivs de magiska effekterna är med andra ord helt obetydligt i sammanhanget.
4 april, 2010 at 17:44 #324620Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Det enda jag ser som rimligt när det snackas ”avgiftning” är att man helt enkelt låter levern och njurarna sköta sitt jobb men utan att tillföra något nytt under en dag. Det råder ju ingen tvekan om att gifter konsumeras dagligen, både naturgifter och i form av olika tillsatsämnen och bekämpningsmedel.Men kroppen har ju ett reningssystem för det och alla detoxkurer känns som att man helt enkelt inte tillfört något nytt på någon dag och inte konstigare än så. Algdrinken i sig som tillskrivs de magiska effekterna är med andra ord helt obetydligt i sammanhanget.
Jo jag tycker också det verkar vara osannolikt.
Jag såg en dokumentär när de tog ett gäng jävligt osunda engelsmän(och kvinnor) och satte i ett detoxcamp i en månad och matade dem med ednast nyttigheter.Värdena var oförändrade efteråt.
Slutsatsen de drog då var att för att förändra något i kroppen behövs en betydligt längre period, gärna 6 månader eller mer.
Minns inte vart jag såg den!
4 april, 2010 at 18:01 #324621Anonym anvandareMemberDet här tror han kommer ske om han använder detta:
* Utrensning av slaggprodukter (Vilka han inte vet vad det är)
* Magsäcken ska krympa så han blir mätt på mindre portioner och då går ner i vikt
* Immunförsvaret ska stärkas (Hur vet han inte)
*Rena kroppen (från vad vet han inte heller).När jag synade honom hotade han mig med stryk dessutom
Ligger det någon som helst substans i detta?
4 april, 2010 at 18:10 #324622Anonym anvandareMemberIndec wrote:Det här tror han kommer ske om han använder detta:* Utrensning av slaggprodukter (Vilka han inte vet vad det är)
* Magsäcken ska krympa så han blir mätt på mindre portioner och då går ner i vikt
* Immunförsvaret ska stärkas (Hur vet han inte)
*Rena kroppen (från vad vet han inte heller).När jag synade honom hotade han mig med stryk dessutom
Ligger det någon som helst substans i detta?
Ja det fetstilta antyder ju att man verkar finna balansen i livet med detox.
Allt som känns rimligt med den kuren bygger helt på fördelarna med lågkalorikost. Inget annat. Angående reningen har jag redan gett svar, det handlar om fullst normal kroppsfunktion samtidig som man skippar att stoppa i sig något nytt.
Immunförsvaret kan säkert påverkas positivt av kalorirestriktion också, känns inte otänkbart. Det där med att magsäckens storlek skulle spela så stor roll köper inte jag riktigt. Magsäcken är EXTREMT töjbar oavsett. Det handlar nog mer om vilken typ av mättnad man är van vid. Är man van att koppla mättnad till ”full mage” så är det den känslan man kommer eftersträva helt enkelt. Men en person som känner sig mätt och belåten utan full mage har lika stor möjlighet att trycka i sig ohemula mängder rent fysiskt.
7 april, 2010 at 16:12 #324623Anonym anvandareMemberTräffade min vän idag.
4 dagars fastande med endast de där juicerna. Han såg nästan drogad ut.
Han hade tappat 3.6 kg (enligt hans våg).Han trodde han skulle börja må bättre imorrn. Vi får hoppas det.
Kul om han mår bättre av det!
7 april, 2010 at 16:21 #324624Anonym anvandareMemberDet mesta är vätska, om han tidigare höll ett högt kolhydratintag.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.