Light (cola och pepsi)

Home Forums Kost och Näringslära Light (cola och pepsi)

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • Author

Är det något som kan förklara för min hjärna, varför hon vill ha pepsi max, trots att det nu gått 4 månader sedan hon sist fick sig en droppe. Hela kroppen skakar varje gång jag går förbi läskhyllorna. Blicken söker och söker, för att finna målet (skatten).:|

Fy, fy, fy vad gott det är!:(

Drack precis en…iskall och alldeles alldeles svalkande god!

biffen669 wrote:
    Drack precis en…iskall och alldeles alldeles svalkande god!

HAHA schysst!

:p

Enda förklaringen är väl att det är nåt fel på den. Light är inte gott. ;)

falloutboy wrote:

Joho. Spöar vanlig Pepsi alla dagar i veckan.

Candy Canary wrote:
    Är det något som kan förklara för min hjärna, varför hon vill ha pepsi max, trots att det nu gått 4 månader sedan hon sist fick sig en droppe. Hela kroppen skakar varje gång jag går förbi läskhyllorna. Blicken söker och söker, för att finna målet (skatten).:|

Fy, fy, fy vad gott det är!:(

Förklara för min hjärna varför du inte köper den och dricker den ?

För att regelbunden konsumtion inte här så himla bra för tänderna :(. Därför jag försöker begränsa drickandet av kolsyrade grejer.

Äter du fettsnålt och kolhydratrikt?

Joe Hardgainer wrote:
    För att regelbunden konsumtion inte här så himla bra för tänderna :(. Därför jag försöker begränsa drickandet av kolsyrade grejer.

Svarade du på min fråga åt henne eller för dig själv och vad har kolsyra med tänder att göra ?
    Regelbunden och någon då och då är inte heller samma sak

Samir wrote:
    Svarade du på min fråga åt henne eller för dig själv och vad har kolsyra med tänder att göra ?
    Regelbunden och någon då och då är inte heller samma sak

Kolsyra fräter på tänderna, enligt tandläkare är kolsyran nästan värre än socker. Därför Ramlösa har tillsatt fluor i sitt vatten. Dock kan man ju lösa detta genom att borsta tänderna eller ta tuggummi efter läsken.

Pepsimax är gott, men en riktig coca/pepsi med massa is i är oslagbart.

Gober wrote:
    enligt tandläkare är kolsyran nästan värre än socker.

Ånä, det har du tagit ur luften. Kolsyra påverkar, men den påverkan är mild. Klart minst påverkande syran i kola.

King Grub wrote:
    Ånä, det har du tagit ur luften. Kolsyra påverkar, men den påverkan är mild. Klart minst påverkande syran i kola.

Inte tagit ur luften det är taget från tandläkare, bla slutade min svärmor helt med läsk osv och drack mycket mineralvatten, då började hon få mer problem med tänderna. Detta var på grund av kolsyran enligt tandläkaren.

Därmed inte sagt att jag har rätt eller tandläkarna.

Edit, men att kolsyran har mindre påverkan än något annat i en sur dryck är jag med på.

Ingen vetenskaplig artikel, men där står om det jag fått höra från tandläkare angående kolsyrat vatten.
    [http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33782&a=1000340]

falloutboy wrote:

+1, light är verkligen inte gott! Smakar oäkta och jävligt sött :D

Istolig wrote:
    +1, light är verkligen inte gott! Smakar oäkta och jävligt sött :D

Smaken är som baken, tycker Pepsi Max är godare än vanlig Pepsi och Coca-cola. Däremot tycker jag bättre om vanlig cola om man skall göra en jmf med zero.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 28 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.