Home › Forums › Kost och Näringslära › Light (cola och pepsi)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 oktober, 2010 at 13:43 #420712Anonym anvandareMember
Det är något med light som gör en helt maktlös. Jag drack vanliga coca cola förr i tiden, men först när jag började med light blev jag beroende.
26 oktober, 2010 at 13:46 #420713Anonym anvandareMemberPer Grunditz wrote:Det är något med light som gör en helt maktlös. Jag drack vanliga coca cola förr i tiden, men först när jag började med light blev jag beroende.Det är inte så enkelt att du ”tillåter dig” eftersom det är ett kolhydratsfritt alternativ?
26 oktober, 2010 at 14:05 #420714Anonym anvandareMemberJag kommer fan inte ihåg hur en cola som INTE är light smakar…
1 november, 2010 at 18:59 #420715Anonym anvandareMemberHar druckit Cola light och Zero i många år, men provade Pepsi Max här får några månader
sedan. Nu är det vara Max som gäller. Svingott.1 november, 2010 at 19:03 #420716Anonym anvandareMemberGettodachoppa wrote:Har druckit Cola light och Zero i många år, men provade Pepsi Max här får några månader
sedan. Nu är det vara Max som gäller. Svingott.Samma sak för mig – drack alltid Cola Light förut men efter att ha smakat Pepsi Max så dricker jag bara det numera. Tycker nästan inte ens om Cola Light om man jämför med Maxen, inte ens i närheten.
1 november, 2010 at 19:29 #420717Anonym anvandareMemberBlivit en riktigt MAX-addict. Blir uber rage varje gång den är slut på lokala butiken.
Hävdar dock att Riktig Coca/Pepsi, iskall med massor av is och lite citron är helt oslagbart.
Synd inte Pepsi gör backläsk längre, hade varit fint med en back MAX, mycket godare ur glasflaska.
3 december, 2010 at 20:21 #420718Anonym anvandareMemberHåller med att Lidl colan funkar kanon. Är själv beroende av cola. Kör light och mina tänder e inte sämre än innan. Men det är kanske lite läskigt att se hur cola tar bort rost och det häller man i sig haha. Att äta 5-6ggr per dag tycker inte tandläkaren heller om.
7 december, 2010 at 17:00 #420719Anonym anvandareMemberemaljen blir tunnare med tiden om man dricker mycket läsk,kan se det på mina.
8 december, 2010 at 12:45 #420720Anonym anvandareMemberCandy Canary wrote:Är det något som kan förklara för min hjärna, varför hon vill ha pepsi max, trots att det nu gått 4 månader sedan hon sist fick sig en droppe. Hela kroppen skakar varje gång jag går förbi läskhyllorna. Blicken söker och söker, för att finna målet (skatten).Fy, fy, fy vad gott det är!
Men ge efter nu bara och kör hårt!
Köp Pepsi Max och åk hem och njut.
Jag har överkonsumerat lightcola i fem år och jag har inte märkt av några negativa effekter av detta överhuvudtaget.
Tänderna är lika schyssta som alltid, magen är bra och så vidare.
Skulle jag trilla av pinn de närmsta åren så ser jag till att någon hör av sig till dig med ett varningens ord men tills dess är min (oerhört ovetenskapliga och högst anekdotiska) slutsats att lightcola och dess avarter, varav Pepsi Max är ett populärt och frekvent förekommande alternativ, är totalt ofarligt.
(Nu kommer den tuhövdade kostvetardemonen Grub/Vedder antagligen eller möjligen att spruta eld genom näsborrarna och knäppa mig på näsan med någon fräsig studie som visar att jag har fel, vilket jag reserverar mig för redan på förhand.)
8 december, 2010 at 15:00 #420721Anonym anvandareMemberNja, att tänderna påverkas negativt, även av sockerfri cola, är 100% säkert.
8 december, 2010 at 15:03 #420722Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Nja, att tänderna påverkas negativt, även av sockerfri cola, är 100% säkert.Well, i stand corrected.:up:
8 december, 2010 at 15:06 #420723Anonym anvandareMemberPepsi Max är livets vatten. Denna fantastiska dryck har sparat min lever många glas rödvin vid representationsmiddagar osv.
8 december, 2010 at 15:25 #420724Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Well, i stand corrected.:up:Och din övriga slutsats är ju inte fel men bara fullständigt toköverdriven. Skämt åsido, att det är skadligt till 100% är oerhört svårt att konstatera för mat och dryck överhuvudtaget. Visst finns extremt tydliga exempel (typ att levern tar skada av aflatoxiner och kopplingen mellan vissa sjukdomar och vissa brister etc.) men de är få.
Och det fakum att man HAR utfärdat begränsningar överhuvudtaget är ju en försiktighetsprincip. Med andra ord är du mer övertygad än industrin själva är.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.