light läsk?

Home Forums Kost och Näringslära light läsk?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • Author

hur mycket light läsk dricker ni per dag/vecka? Har ni märkt att light producter sänker fettförbränningen?!

Det varierar väldigt, har jag en flaska FUN Light hemma dricker jag lightsaft hela dagen typ. Men sedan kan det dröja veckor utan att jag dricker ett enda glas saft/läsk.

Men säg, en liter lightdryck per månad kanske?

Och nej, det sänker inte fettförbränningen.:) Vart har du hört/läst det?

Sebbe_o wrote:
    Har ni märkt att light producter sänker fettförbränningen?!

Den som ”märker” något sådant inbillar sig.

Även om den här nya studien visar annorlunda…

[http://circ.ahajournals.org/cgi/reprint/CIRCULATIONAHA.107.689935v1.pdf]

Eller inte. ;)

Nån flaska funlight i veckan eller runt där.

Funderar på att byta ut mot sockerdricka så man kommer i form nån gång.:D

MickeGBG wrote:
    Funderar på att byta ut mot sockerdricka så man kommer i form nån gång.:D

Ja med tanke på folks förmäga att övertolka forskningsresultat (från studier man inte läser utan läser OM) så lär väl det anses som det nya diettipset.:D

Tycker inte den studien säger ETT DUGG. Eller iaf inte ett dugg utifrån vad DN valde att lyfta fram, d.v.s. att man skulle bli tjock av lightläsk. Det länns som en sinnessjukt långsökt slutsats om man läser studien någorlunda kritiskt.

1-2 liter pepsi max och 1-4 liter fun light per DAG…:) och mina dieter har ju gått rätt bra enligt mig själv

Sebbe_o wrote:
    hur mycket light läsk dricker ni per dag/vecka? Har ni märkt att light producter sänker fettförbränningen?!

Ingen alls. Mest för att jag inte tycker om light läsk. Läsk förekommer i stort sett enbart på min cheat day men då är det aldrig light läsk.

Lite intressant är det ändå att dom klurar på det hela för jag tycker man ser himla massa människor som ”bara” kör light läsk men ändå ser likadana ut. Kan ju iofs ha med en hel hög andra saker att göra i deras tillvaro också…

CHRISTIAN wrote:
    1-2 liter pepsi max och 1-4 liter fun light per DAG…:) och mina dieter har ju gått rätt bra enligt mig själv

DAAAMN ;)

Jag HOPPAS att funlighten är utspädd du menar? 4liter konsentrat per dag kan inte va bra…rätt mkt om inte annat )

Mr_c wrote:
    DAAAMN ;)

Jag HOPPAS att funlighten är utspädd du menar? 4liter konsentrat per dag kan inte va bra…rätt mkt om inte annat )

Jo jag brukar dricka cirka 50 liter om dan är inte det normalt…..

CHRISTIAN wrote:
    Jo jag brukar dricka cirka 50 liter om dan är inte det normalt…..

Stabil vätsketömning det blir sen. 8)

King Grub wrote:
    Den som ”märker” något sådant inbillar sig.

Även om den här nya studien visar annorlunda…

[http://circ.ahajournals.org/cgi/reprint/CIRCULATIONAHA.107.689935v1.pdf]

Eller inte. ;)

Media frossar i den där studien nu.. Helt otroligt..

Om det vore så att man blev fet av lightläsk skulle jag aldrig tagit mig i tävlingsform..

Mats E. wrote:
    Media frossar i den där studien nu.. Helt otroligt..

Om det vore så att man blev fet av lightläsk skulle jag aldrig tagit mig i tävlingsform..

inte jag heller! flera glas light-saft om dagen, därtill minst en burk lightläsk, sockerfria tuggumin, sötningsmedel i gröt, till te o till kesella.
    jag är beroende, jag vet…men tänker ändå komm i en gó form till höstens tävlingar :nod

jag har duckit nu under min diet som börja 5mars, 1,5- 2 liter pepsi max no sugar elle coca cola light… dieten har gått riktigt bra =) så därför är d så kul o läsa aftonbladet idag..

[http://www.aftonbladet.se/vss/halsa/story/0,2789,1126593,00.html]

måste ju va sån bullshit… hade ja druckit samma mängd vanlig coca cola under min diet hade ja aldrig nåt dom här resultaten.. elle ?? :|

Quote:
    Du blir lika tjock av lightläsk som av vanlig läsk.
    Det visar en ny studie. Sockerfri läsk ökar också risken för diabetes lika mycket som läsk med socker.
    Quote:
    Forskarna i Boston som gjort studien är inte säkra på varför kopplingen ser likadan ut oberoende av vilken läsk som dricks. Resultatet kan dock inte förklaras med skillnader i matvanor och motion.
    Enligt Mats Rudling är kopplingen till övervikt den intressantaste.
    – Om det skulle visa sig att produkter som inte innehåller några kalorier ändå leder till viktuppgång så vore det mycket intressant, säger Mats Rudling.

Jag gissar på att det finns brister i denna studie, eftersom alla uppenbarligen inte blir tjocka av lightläsk.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 44 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.