Home › Forums › Kost och Näringslära › Lunch kontra middag
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 maj, 2010 at 19:58 #57419Anonym anvandareMember2 maj, 2010 at 19:58 #297737Anonym anvandareMember
Jag börjat med att poängtera att jag är lite nybörjare vad det gäller både träning och kost men jag gör så gott jag kan och anser att jag lärt mig en del då läsning osv hjälpt mig mycket. Jag har tränat seriöst i 6-8 månader och börjar även nu bli intresserad av kosten. Läser så mycket som möjligt här på forumet för att bilda mig en bra uppfattning om vad man bör undvika och inte.
Nu försöker jag köra så seriöst med kaloriunderskott för att komma någotsådär i vikt till sommaren/sensommaren.
Jag tränar cirka fyra dagar i veckan, ibland fem. Jag är idag ganska ”grov” (svårt att hitta rätt ord) och det finns lite fett att ta av, cirka 178 cm och 85 kg sist jag vägde mig. Vikten har ingen betydelse utan jag vill egentligen nå ett ”snyggare” resultat.
Jag har försökt anpassa mig genom att äta en relativt stadig lunch och sen försöka dra ned på tallriken på kvällen. Bl.a. för att få i mig lite mindre kalorier och eventuellt ersätta det med lite grönsaker eller liknande. Gör jag rätt? För mig känns det naturligt då jag har mer ork under dagen med en större lunch och sedan ett lättare middagsmål. Eller bränner jag mer direkt efter en träningssession?
Jag tränar i regel alltid på kvällen, vid 18.
Hoppas inte exakt denna förfrågan finns sedan tidigare, försökte söka men fann inte riktigt mitt svar.
2 maj, 2010 at 20:07 #297738Anonym anvandareMember….tja bara att bestämma hur mkt kalorier du tänkt ligga på och sedan fördela dem över dagen som du vill, bra att tänka på dock torde vara att klämma en del av det intaget efter träningen för bättre resultat…fast det beror lite på om det är styrketräning eller ”cardio” träning.
Om det är styrketräning hade jag absolut lagt ett normal mål efter träning och kört lättare till frukost och lunch…men det är jag det…2 maj, 2010 at 20:54 #297739Anonym anvandareMemberJag kör i stort sett bara styrkepass. Cardio någon gång ibland.
Jag är fullt medveten om att det tar längre tid utan något kardio, men jag har av erfarenhetsskäl tidigare gått ned utan motion. Så det gör mig inget. Mitt mål är att ha kvar / bygga upp lite muskler och tappa lite i midjemått, än att tappa både massa fett och muskler. Då tar jag hellre lång tid på mig och får ett bra resultat som jag vill ha.
Men jag ska absolut tänka på det du säger, låter vettigt även i mina öron!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.