Home › Forums › Kost och Näringslära › Mängd protein per ”serving”
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 december, 2010 at 12:38 #63342Anonym anvandareMember18 december, 2010 at 12:38 #419753Anonym anvandareMember
Alltså, Hur mycket protein kan kroppen ta åt sej vid ett och samma tillfälle? Ska jag ha 150g protein per dag är det ju rätt så naivt att tro att det går bra att stoppa i sej alla dom grammen vid ett och samma tillfälle för att hårddra det :frust:.
Så vad kan kroppen använda?
18 december, 2010 at 13:31 #419754Anonym anvandareMemberJag tror det låg på 30g protein, men är absolut inte säker. Har bara hört det från någonstans.
18 december, 2010 at 15:24 #419755Anonym anvandareMemberÄter du 150g protein kommer kroppen ta upp 150g protein, om det sen är optimalt för ditt ändamål är en helt annan femma.
18 december, 2010 at 15:33 #419756Anonym anvandareMemberJag var av det intrycket av att jag skiter ut det jag inte behöver vid det tillfället.
18 december, 2010 at 15:48 #419757Anonym anvandareMemberBaldboy wrote:Jag var av det intrycket av att jag skiter ut det jag inte behöver vid det tillfället.Det intrycket är isåfall fel
18 december, 2010 at 16:13 #419758Anonym anvandareMemberDu skiter aldrig ut protein, eventuellt om du intar riktigt stora mängder vassle på en gång.
Sedan att se protein som en enda sak är väldigt fel, olika proteiner tas upp olika fort, protein från rött kött, t.ex tas upp med en hastighet på runt 3 gr/h så efter en redig stek sker ett upptag under lång tid framöver.
Vad gäller maximal stimulans utav proteinsyntesen räcker det med runt 30gr vassle.
18 december, 2010 at 16:15 #419759Anonym anvandareMembertar du mer än du behöver så går det åt som energi eller lagras som fett.
man blir inget muskelberg för att man vräker i sig protein.18 december, 2010 at 16:18 #419760Anonym anvandareMemberBaldboy wrote:Jag var av det intrycket av att jag skiter ut det jag inte behöver vid det tillfället.Då skulle vi ju ha en slutgiltig lösning på överviktsbehandling.
ralle12 wrote:Jag tror det låg på 30g protein, men är absolut inte säker. Har bara hört det från någonstans.Felaktigt
18 december, 2010 at 17:18 #419761Anonym anvandareMemberSå man kan äta 150g protein rakt av, sen är dagsintaget fulländat?
Känns inte som det kan vara lika bra för bibehållen muskelmassa o så.
18 december, 2010 at 17:33 #419762Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Så man kan äta 150g protein rakt av, sen är dagsintaget fulländat?Känns inte som det kan vara lika bra för bibehållen muskelmassa o så.
überbiffen wrote:Äter du 150g protein kommer kroppen ta upp 150g protein, om det sen är optimalt för ditt ändamål är en helt annan femma.18 december, 2010 at 18:00 #419763Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Då skulle vi ju ha en slutgiltig lösning på överviktsbehandling.Felaktigt
”gillar” dina tråkiga pessimistiska svar med en attityd ”jag är bäst, ni kan inget”.
Har läst en mängd gånger dina svar till folk och svaret brukar vara i samma tråkiga stil.
Om han skrev t.ex. något fel så kan du påpeka det och förklara varför det är fel.18 december, 2010 at 18:36 #419764Anonym anvandareMemberBigSyke wrote:”gillar” dina tråkiga pessimistiska svar med en attityd ”jag är bäst, ni kan inget”.Har läst en mängd gånger dina svar till folk och svaret brukar vara i samma tråkiga stil.
Om han skrev t.ex. något fel så kan du påpeka det och förklara varför det är fel.Men snälla. Det handlar inte om det. Hela forumet är fyllt av diskussioner och ständigt återupprepade frågor som besvarats många gånger. Jag tycker att ett svar är bättre än ingenting. Att man enbart kan ta upp 30 gram är fel, vad mer behöver jag säga? Särskilt när det redan finns beskrivet om och om och om igen. Så jag utgår från att ett kort svar är bättre än inget eller ett felaktigt svar.
Jag ger den typ av svar jag helst får själv, det vill säga korta och konkreta. Vill jag sedan fördjupa mig så gör jag det på egen hand.
18 december, 2010 at 20:14 #419765Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Men snälla. Det handlar inte om det. Hela forumet är fyllt av diskussioner och ständigt återupprepade frågor som besvarats många gånger. Jag tycker att ett svar är bättre än ingenting. Att man enbart kan ta upp 30 gram är fel, vad mer behöver jag säga? Särskilt när det redan finns beskrivet om och om och om igen. Så jag utgår från att ett kort svar är bättre än inget eller ett felaktigt svar.Jag ger den typ av svar jag helst får själv, det vill säga korta och konkreta. Vill jag sedan fördjupa mig så gör jag det på egen hand.
:up:
18 december, 2010 at 22:08 #419766Anonym anvandareMemberüberbiffen wrote::emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.