Home › Forums › Kost och Näringslära › Mellanmål?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 april, 2010 at 18:32 #57707Anonym anvandareMember8 april, 2010 at 18:32 #318836Anonym anvandareMember
Käkar mellanmål på jobbet varje dag vid 10; ett äpple och ett päron.
Men det är ju egentligen samma sak med mellanmål som med frukost/lunch/middag: man blir trött på att äta samma sak. Har suttit nu nästan hela veckan o försökt komma på vad man kan käka istället men det står still i roten.
Så snälla, kom med schyssta förslag på vad man han ha till mellanmål8 april, 2010 at 18:34 #318837Anonym anvandareMemberVarför inte bara käka någon macka med smör+pålägg? Gott och enkelt
8 april, 2010 at 19:11 #318838Anonym anvandareMemberEtt par kokta ägg, en bit kött (karré med lite bea-sås på), 250gr kvarg/keso eller vad som helst som mättar hyfsat bra!
Alternativ 2 är att äta en större frukost och skippa mellanmålet och istället vänta till lunchen eller middagen senare under dagen.
9 april, 2010 at 11:56 #318839Anonym anvandareMemberÄgg
Ost
Korv
Philadelphia med hårt eller mjukt bröd
Kvarg/Keso med hårt eller mjukt bröd
Cashewnötter/mandlar
Proteindrink
Müslimix med mjölk/fil/yoghurt9 april, 2010 at 16:15 #318840Anonym anvandareMemberMaod wrote:Ägg
Ost
Korv
Philadelphia med hårt eller mjukt bröd
Kvarg/Keso med hårt eller mjukt bröd
Cashewnötter/mandlar
Proteindrink
Müslimix med mjölk/fil/yoghurtLägger även till i listan ovan:
Gröt
Ostkaka
kall köttfärsås/chili corn carne på mjukt bröd
Leverpastej, messmör, skinka mm
Pannkaka på olika sätt med keso och bär mmBeror la helt på vad ditt mål e oxå, hur mycket du rör på dig, hur mycket du orkar, hur hungrig du e och vad du har för chans att äta.
19 april, 2010 at 19:05 #318841Anonym anvandareMemberTesta kvarg med ngo fruktbitar i tex. Ananas konserv. (portionstorleken varierar)
20 april, 2010 at 06:01 #318842Anonym anvandareMemberBland de bästa dagarna i mitt träningsliv var då jag lade ner allt vad mellanmål heter. 3 stadiga måltider/dag är melodin.
Så enkelt, så okomplicerat och så effektivt!20 april, 2010 at 11:41 #318843Anonym anvandareMemberTack för alla tips
Har så smått börjat variera mig. Slipper man tröttna på allt mellan varven.
Ang. äta mer till frukost Tommy, så funkar inte det för mig. Äter jag för mycket här på jobbet (industriknegare på betonggolv) så får jag ont i ryggen. Vet inte om det egentligen har med mängden mat att göra, men då jag käkar mindre får jag mindre ont i ryggen. Weird, jag vet. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.