Mineralämnen och vitaminer?

Home Forums Kost och Näringslära Mineralämnen och vitaminer?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Har inte så stor koll på hur mineralämen och vitaminer fungerar tillsammans.
    Men vissa vitaminer och mineralämnen behöver kombineras för att kroppen ska kunna ta upp dom på bästa möjliga sätt? är det någon som har koll på hur detta fungerar och gäller detta samtliga vitaminer och mineralämnen eller är det bara ett fåtal som måste kombineras för att kunna tas upp så bra som möjligt av kroppen?

Ledsen att man inte har så stor koll :/

Sådant kombinerande är inget du behöver tänka på överhuvudtaget, utöver att ta dina eventuella tillskott tillsammans med måltider, då fettlösliga mikronutrienter tas upp bättre då.

King Grub wrote:
    Sådant kombinerande är inget du behöver tänka på överhuvudtaget, utöver att ta dina eventuella tillskott tillsammans med måltider, då fettlösliga mikronutrienter tas upp bättre då.

Jo det va verkligen svaret jag letade efter..
    Jag förstår mkt väl att det är inget man måste tänka på om man äter en allsidig kost varje dag men jag vill ta reda på hur det fungerar.

Du kommer nog få samma svar här som på Kolo…

Theone wrote:
    Har inte så stor koll på hur mineralämen och vitaminer fungerar tillsammans.
    Men vissa vitaminer och mineralämnen behöver kombineras för att kroppen ska kunna ta upp dom på bästa möjliga sätt? är det någon som har koll på hur detta fungerar och gäller detta samtliga vitaminer och mineralämnen eller är det bara ett fåtal som måste kombineras för att kunna tas upp så bra som möjligt av kroppen?

Ledsen att man inte har så stor koll :/

Du har försökt få forummedlemmarna att göra dina läxuppgifter gång på gång och postar uppenbarligen samma sak på flera forum. Kolozzeum har en bra ”regel”: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=61494]

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.