- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Mjölksyra
Hej, vet inte om det här hör hit men dom senaste veckorna så har jag fått en sådan otrolig mjölksyra i armarna och ibland axlarna efter jag bara har kört en övning, och det gör ju så jag knappt orkar göra någonting efter och får vila en bra massa. Brukar dock hjälpa lite om jag dricker en proteindrink i mitten av träningen.
Denna mjölksyra beror knappast på att jag äter för lite, för jag ligger säkert minst 1000kcal + var dag och vet inte om det beror på att jag behöver vila ett tag eller vad tror ni det kan bero på ?
och hade aldrig så här förut
Laktat blir det när miljön blir anaerob (dvs utan syre).
Kör du högreps utan vila i ändlägena? Detta stryper nämligen syretillförseln.
Testa att byt träningsupplägg, nu vet jag ju inte hur van du är vid styrketräningen men testa att gå ner på mindre reps och fler set om du inte får ordning på det.
Beta-Alanin höjer din mjölksyratröskel och kan också hjälpa om det inte löser sig!
Kör du högreps utan vila i ändlägena? Detta stryper nämligen syretillförseln.
Testa att byt träningsupplägg, nu vet jag ju inte hur van du är vid styrketräningen men testa att gå ner på mindre reps och fler set om du inte får ordning på det.
Beta-Alanin höjer din mjölksyratröskel och kan också hjälpa om det inte löser sig!
jaha okej, ja jag har på senaste börjat kört högreps, förut körde jag bara lågreps.
Jadå är det inte så konstigt! Högreps brukar leda till en hel del mjölksyra! Är det jobbigt så skippa högrepsen annars är det bara att träna vidare.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY