- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Nachos och äpplen – den heliga gralen?
Känner att jag måste dela med mig av vad som hänt de senaste 2 veckorna. Jag började träna hårt i somras för att bränna mitt fett. Jag vägde ca 112kg och var, minst sagt, trött på det. Nu har jag gymmat 7 dagar i veckan och käkat superbra i 5 månader, och väger ca 84kg. Siktar på 70kg. Dock, för ca lite mer än 1 månad sen så fastnade jag på ca 88kg och kunde bara inte gå ner, även fast jag tränade stenhårt och åt jättebra. För ca 2 veckor sen dock så fick jag nåt infall att börja käka ca 1 påse nachos om dagen, och i samma sväng så började jag äta ca 3-4st äpplen ca 1 timme innan jag gick och la mig. Jag har gjort detta nu i ca 2 veckor, och det har gjort att jag tappat ca 4kg på denna tid. Nachos och äpplen har väckt kroppen igen och min vikt är i fritt fall just nu med en viktnedgång på ca 0,3-0,4kg om dagen.
Har jag hittat den heliga gralen i denna kombination, eller vad beror detta på?
Hmm, om du tömt dig på kolhydrater under lång tid kan det vara att nacho chipsen och frukten höjt dina leptin hormon i kroppen.
Att man har låga leptinvärden är ibland (ofta) orsaken till att man stannar upp i viktnedgången om man dietat/deffat/bantat under lång tid.
Du kan läsa om det mer här –> [http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin]
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY