Nachos och äpplen – den heliga gralen?

Home Forums Kost och Näringslära Nachos och äpplen – den heliga gralen?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Känner att jag måste dela med mig av vad som hänt de senaste 2 veckorna. Jag började träna hårt i somras för att bränna mitt fett. Jag vägde ca 112kg och var, minst sagt, trött på det. Nu har jag gymmat 7 dagar i veckan och käkat superbra i 5 månader, och väger ca 84kg. Siktar på 70kg. Dock, för ca lite mer än 1 månad sen så fastnade jag på ca 88kg och kunde bara inte gå ner, även fast jag tränade stenhårt och åt jättebra. För ca 2 veckor sen dock så fick jag nåt infall att börja käka ca 1 påse nachos om dagen, och i samma sväng så började jag äta ca 3-4st äpplen ca 1 timme innan jag gick och la mig. Jag har gjort detta nu i ca 2 veckor, och det har gjort att jag tappat ca 4kg på denna tid. Nachos och äpplen har väckt kroppen igen och min vikt är i fritt fall just nu med en viktnedgång på ca 0,3-0,4kg om dagen.

Har jag hittat den heliga gralen i denna kombination, eller vad beror detta på?

Hmm, om du tömt dig på kolhydrater under lång tid kan det vara att nacho chipsen och frukten höjt dina leptin hormon i kroppen.

Att man har låga leptinvärden är ibland (ofta) orsaken till att man stannar upp i viktnedgången om man dietat/deffat/bantat under lång tid.

Du kan läsa om det mer här –> [http://en.wikipedia.org/wiki/Leptin]

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.