No kvarg anymore?

Home Forums Kost och Näringslära No kvarg anymore?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • Author

Är detta ett skämt eller är det verkligen så. Google är ju bombat med det på bloggar och forum?

verkar som att det finns kvar i helsingborg, pappa kom precis hem med ett par… :S?

Det stämmer inte.

Jag har tydligen missat det där totalt. Var det snack om att Lidl ska sluta sälja kvarg i Sverige eller vad?

[http://nykropp.se/2011/04/25/byggarsverige-ar-i-chock/]
    Men det var bara tillfälligt slut hos leverantör. :)

Men herregud, det finns andra tillverkare än de som Liedl tillhandahåller och på något märkligt vis klarade sig byggarna innan kvarg blev populärt också.

Indec wrote:
    Men herregud, det finns andra tillverkare än de som Liedl tillhandahåller och på något märkligt vis klarade sig byggarna innan kvarg blev populärt också.

Det är väl som allt annat, byggarna klarade sig säkert utan tillskott också en gång i tiden. :)

Nykropp wrote:
    Det är väl som allt annat, byggarna klarade sig säkert utan tillskott också en gång i tiden. :)

Byggare klarar sig utan tillskott nu med…

Indec wrote:

Givetvis klarar man sig utan men det är inte poängen Captain Obvious. Det handlar om att kvarg är en billig, mager, lättäten och enligt många, god proteinkälla.

fabflippintastic wrote:
    Givetvis klarar man sig utan men det är inte poängen Captain Obvious. Det handlar om att kvarg är en billig, mager, lättäten och enligt många, god proteinkälla.

Som uppenbarligen finns av fler tillverkare, och ryktet var falskt.
    Så vad är din poäng mr fabflippinflappflipp?

Jag ska inte gå så långt som att påstå att det vore katastrof om Lidl skulle sluta sälja kvarg men fan i mig inte långt ifrån. :D

Visst, man skulle klara sig i alla fall. Fine. No problem. Men det skulle bara bli oerhört mycket krångligare och dyrare att få i sig rejält med protein. Satan i gatan vilka mängder kött/fisk/fågel man skulle få trycka i sig varje dag.

Proteinpulver vore ett mycket klent substitut, såvida man inte gör fluff på skiten flera gånger om dagen då förstås. Det kanske vore något.

Edit: Visst skulle det funka med andra märken men så vitt jag känner till så finns det inget märke som saluför 500 g i det närmaste fettfri kvarg för typ tolv spänn. Rent ekonomiskt finns det inga alternativ egentligen.

Istolig wrote:
    Byggare klarar sig utan tillskott nu med…

Man klarar sig utan mycket här i livet.

Indec wrote:
    Som uppenbarligen finns av fler tillverkare, och ryktet var falskt.
    Så vad är din poäng mr fabflippinflappflipp?

Priset min vän.. priset. Milbonas kvarg kostar hälften så mycket som Arlas Kesella eller Keso.

fabflippintastic wrote:
    Priset min vän.. priset. Milbonas kvarg kostar hälften så mycket som Arlas Kesella eller Keso.

…vilket faktiskt gör kvarg till en rätt god affär om man betänker hur lite man faktiskt behöver betala för 60 gram protein. Den betydligt dyrare kesellan känns inte lika angelägen, således.

Jon Larsson wrote:
    …vilket faktiskt gör kvarg till en rätt god affär om man betänker hur lite man faktiskt behöver betala för 60 gram protein. Den betydligt dyrare kesellan känns inte lika angelägen, således.

Det beror på hur din ekonomi ser ut.
    Skulle du fortfarande köpt milbona om du hade 10 ggr så hög lön som du har idag? ;-)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 32 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.