Nyhär behöver lite råd!tack…

Home Forums Kost och Näringslära Nyhär behöver lite råd!tack…

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Halloj på er !
    Börja me o säga fan** va bra tips man kan läsa sej till här och nu skulle jag behöva lite tips ….

Jag har haft ett väldigt lågt kcalintag förut så började för en vecka sedan med att äta ordentligt för o komma ifrån kroppssvälten.

Tänker mej köra 14dagars intervaller i fortsättning koncentrerat förbränna och bulk perioder
    detta ska jag äta nu i 14 dagar
    Jag ska i normala fall utan anstrtägningar ligga på inntag ca 1700

Energi kcal: 1323,35
    Proteiner: 121,97
    Kolhydrater: 98,79

Fetter:
    Fett: 43,79 Kolesterol: 587,70
    E-mättade: 19,95 Mättade: 10,20
    F-mättade: 9,03

200Gr Havredryck drickf Oatly
    90Gram Havregryn ångprep el havremjöl

100Gram Morot

120Gram Tonfisk i vatten konserv avrunnen
    40Gram Linser torkade

100Gram Keso färskost 4% fett
    100Gram Ägg kokt

150Gram Kyckling
    50Gram Kvarg färskost 1% fett Kesella lätt
    (ökat kvargen50)

Brukar försöka fördela upp dom större intagen av proteinerna (fisk kött)
    på eftermidd 4portoiner samanlagt blir det 6 port under dagen
    det jag sportar är morgon promenader 1timma snabb takt sedan hem o mer kaffe vila och ut med hunden ca 40 min i mycke sakta takt

Väldigt lätt träning hadde jag tänkt på gymmet med vikter denna period bara för o hålla muskler lite i trimm

MIN FRÅGA; ge gärna kritik på ätandet (jag brukar varva tredagars perioder fisk kyckling kött ska jag nog tillägga men samma kcal.

Morgon förbräningen !!! Hur länge kan jag vänta innan jag måste ut? (dricka mitt kaffe o annat måste do it innan jag vågar mej ut) Tänkte på insulin nivå o högsta bästa fettförbrännareffekt?

Hur snabbt är snabbt o bra på promenadfarten?

SISTAFRÅGAN hur ska jag tänka när det gäller fettintaget (nyttiga) olja o nötter under den mera deffperioden?

Tacksam för svar Mikko

mikkoroth wrote:
    Hur länge kan jag vänta innan jag måste ut? (dricka mitt kaffe o annat måste do it innan jag vågar mej ut) Tänkte på insulin nivå o högsta bästa fettförbrännareffekt?

När du vill, vakna till liv och ge dig ut. Vill du vänta lite till så vänta. Koffeinets effekt brukar inträda ca 30-60 minuter efter intag.

[http://traningslara.se/blogg/koffein-ett-tillskott-som-fungerar/]

mikkoroth wrote:
    Hur snabbt är snabbt o bra på promenadfarten?

Så fort du orkar. Ännu hellre löpning om du vill förbruka mer energi.

mikkoroth wrote:
    SISTAFRÅGAN hur ska jag tänka när det gäller fettintaget (nyttiga) olja o nötter under den mera deffperioden?

Jag skulle knappast säga att fettsammansättningen är särskilt bra i nötter. Och vilken olja tänker du på? Majsolja, solrosolja etc. är ju ganska odugligt men olivolja och rapsolja är ju okej.

Jag skulle dessutom byta din havredryck på morgon mot riktig mjölk. Blir dålig proteinsammansättningen på din frukost så som den är nu.

Sist men inte minst är det en mycket dålig idé att bara köra lätt styrketräning. Som gjort för muskelförlust med lite styrketräning och massor av konditionsträning. Särskilt med så lågt energiintag.

mikkoroth wrote:
    Väldigt lätt träning hadde jag tänkt på gymmet med vikter denna period bara för o hålla muskler lite i trimm

Det sista du ska göra är att träna ”lätt” om du går ner i vikt.

Vad är din nuvarande vikt för den delen?

TACK för alla bra svaren …. jag har sökt runt massor och hittat en del av svaren själv vilket gör allt detta med nyttigt matinntag o träning förbannat mer roligare ….
    höjt mitt inntag ligger nu på (blandade dagar) 2500 el 3000 och 3500
    lägger ner mer på träningen nu ……så ! Tack igen grabbs!

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.