Nyttigaste frukosten?

Home Forums Kost och Näringslära Nyttigaste frukosten?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author
    Posts
  • #880354

    Jag har tränat ca 1 år och undrar lite vad som man ska äta till frukost för att få en riktigt bra start på dagen?

    Just nu äter jag 2 portioner havregrynsgröt,ett glas juice,samt två mackor.
    Är inte ute efter nåt speciellt diet eller bulkförslag uten bara vad som är bra att äta?

    #85700
    #880355

    [http://forum.body.se/showthread.php?t=8921&highlight=nyttig+frukost]

    #880356

    havre grynsgröt och ägg!

    #880357

    Smaken e som baken :D
    Själv gör jag ofta en blandning av musli, all bran, russin, linfrö, nötter, solrosfrön och mjölk till. (Plus en whey-drink innan frukost)
    Smaklig måltid!

    #880358

    Varför tar man en proteindrink innan man är ut å går före frukost?
    Jag trodde man skulle gå på ”tom” mage?
    Blir det nån skillnad?
    Iså fall vilken är skillnaden?

    #880359
    perra79 wrote:
    Varför tar man en proteindrink innan man är ut å går före frukost?
    Jag trodde man skulle gå på ”tom” mage?
    Blir det nån skillnad?
    Iså fall vilken är skillnaden?

    Ja,jag kan ju inte svara för alla andra men jag har märkt att tar jag en proteindrink innan morgonpromenaden orkar jag betydligt mer.Proteinet ger mat till mina muskler samt energi. Jag har även prövat utan och märker att jag blir tröttare och flåsigare och dessutom börjar jag snart må illa. Med en drink före promenad blir jag dessutom hungrigare efter promenaden och käkar mycket frukost.Utan drink före mår jag ju som sagt illa och känner inte lika mycket för frukost.

    #880360

    Havregrynsgröt är en riktigt bra start på dagen.

    #880361

    Aha…då var det bara och börja med en proteindrink då:)
    Går det lika bra med gainer?

    #880362

    En cigg och en svart kopp kaffe…

    hehe :D

    #880363

    2-3 dl havre, 1 banan, en skopa sojamjöl och rejält med proteinpulver. Mixa med vatten eller mjölk. Snabbt och enkelt

    #880364

    själv har jag provat med de flesta mussli sorter och andra alternativ som ägg, grönsöker, frukter osv. En frukost jag fick serverad för ett år sedan och som jag sedan dess har ätit varje dag med mycket bra resultat både för ”byggande” och för välmående är:

    Fiberberikad havregrynsgröt (ca 3-4 dl), honung (ca 2 matskedar) vassleprotein (ca 1.5 dl -beroende på din vikt) Milk-90 protein (1.5 dl beroende på din vikt) Sedan lite mjölk i. Detta kör jag i en shaker… Lycka till!

    #880365

    Förlusten av muskelmassa pga en morgonpromenad på fastande mage är minimal/obefintlig om man ser till att fylla behovet av protein totalt sett under dygnet.

    Intsämmer för övrigt i grötkören – havregröt med proteinpulver och frukt är en bra frukost.

    #880366

    1. Laga 1 portion havregrynsgröt. Tag kastrullen från plattan.
    2. Rör ner 2 hårt vispade äggvitor (maskinvispade) i kastrullen medans gröten är varm
    3. Häll ner lite proteinpulver (jag brukar ta choklad el. vanilj)
    4. Rör runt¨
    5. Strö på linfrön, lite hackade valnötter/mandlar + lite torkade aprikoser för sötma.

    En bra start för mig!
    Brukar komplettera med kokt ägg alt. proteindrink el. något grovt bröd med tex kalkon & makrill på.

    Diverse add-ons till grötröran: Keso, kesella, banan, kanel, saffran…mm…använd fantasin :up:

    #880367

    Man tackar för alla bra råd:)
    Ska ta till mig allt å prova mig fram

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.