Pendlande vikt över dagen

Home Forums Kost och Näringslära Pendlande vikt över dagen

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

När jag vaknar på morgonen väger jag cirka 75 kilo. Jag käkar bra under dagen och tränar cardio/styrketräning med hockeylaget. Min vikt på kvällen brukar ligga kring 80kg- 5kg ökning sen morrgonen, men när jag vaknar nästa morgon väger jag 75 igen. Förstår inte riktigt hur det går till eftersom jag tar ett proteinpulver(45gram protein) innan läggdags.

Tacksam för svar!:|

Hinner du skita och pissa innan vägningen på morgonen? Du har ju troligtvis en del mat i magen som används som energi under natten, lite används för att hålla dig allmänt levande, hålla värmen osv och en del för muskeluppbyggnad m.m.

Är du helt säker på att vågen är helt 100%? Den kanske är morgontrött den också?

Jag käkar mycket och vågen är rätt( antar jag) Men jag kanske har hög energiförbrukning, kan det va så? Kanske ska försöka käka ännu mer?!

Försöker du gå upp i vikt men inte lyckas så får du helt enkelt käka mer ja! Försök se det över ett lite längre perspektiv. Väger du 75kg på måndag morgon och 75kg på måndag morgon veckan efter så får du helt enkelt stoppa i dig mer!
    Vikten sett från dag till dag kan vara lite luddig då det kan skilja en hel del!

Som Insulinus nämner är det enbart morgonvikten (under samma förhållanden) som är relevant. Vikten under dagen kan pendla kraftigt.
    Själv mäter jag mig alltid på morgonen efter första toalettbesöket samma dag en gång i veckan (eller varannan vecka), gärna efter en vilodag så kroppen är mer i ”balans”.

Dum fråga men mäter du dig i bara kalsongerna varje gång eller har du kläder på dig även på dagen då du mätr? Bara kläderna kan ju väga 1 kg. Samt mycket vätska man får i sig väger också. Men som sagt är morgonvikten efter toa som är det viktiga.

Kroppsvätskan är det som skiljer. btw, vilket lag spelar du i?:nerd:

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.