- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Periodisk fasta
Trådar om IF/Periodisk fasta har varit uppe förr, men jag tänkte med denna tråden att folk kunde skriva en liten notis angående vad de tycker so far (de som provat/provar, vilket jag antar att en hel del har gjort).
Jag har kört några veckor och gillar det skarpt, det enda jobbiga är att jag ibland inte har speciellt matsug efter träningen och det är då jobbigt att få i sig alla kcal.
För mig har det vart absolut omöjligt att upprätthålla någon slags fasta längre än 3 h när jag haft fysiskt aktiva jobb. Sitter jag och lökar hemma vid datorn en lördag är 6-7 h inga större besvär.
Jag gillar PF och hade gärna kört med det om det inte vore för att man blir lite ”låst” till sina 8 ätartimmar och det pallar jag inte.
Men avsaknaden av både hunger och tankar på mat är härliga under fastan och jätteportionerna man äter är väldigt tillfredsställande.
För att inte tala om hur lätt det är att gå ner i vikt och hålla bra form.
Jag körde det när jag gick i skolan. funkade perfekt. drack vatten och cola light på lunch och raster. var aldrig speciellt hungrig eller nere. efter skolan bröt jag fastan me malto och vassleprotein, drog till gymmet och körde för att sedan dra hem och äta hur mycket man bara ville till midda. kanoners.
PF = Outstanding!
Bryter fastan 1200.
Tränar 1300-1400.
Äter kl 1500 samt 1930.
Try it you like it!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY