Home › Forums › Kost och Näringslära › Periodisk fasta och förmiddagsträning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 december, 2009 at 11:29 #59731Anonym anvandareMember16 december, 2009 at 11:29 #350352Anonym anvandareMember
Har kört enligt periodisk fasta i ca 5-6 månader nu”mer eller mindre konsekvent”
Det har fungerar mycket bra för mig och jag trivs med mina rutiner gällande mat och träning. Normalt tränar jag på eftermiddagarna och kan då utan problem äta min lunch vid 13, en pre-workout drink eller mellanmål kort innan träningen ”ca 17” för att sedan fylla ut resterande kcal efter träningen.Men ibland händer det att jag tränar på förmiddagen, vilket jag ska göra nu genom att försöka gradera mig inom Kickboxningen. Graderingen är kl 11 på lördag förmiddag, vilket ställer mig lite frågande till hur jag smartast lägger upp födointaget för att kunna prestera max på träningen?
Jag har svårt att äta kort innan träning, då jag ofta tar ut mig så totalt att jag lätt får upp ev maginnehåll.Förra gången jag graderade mig åt jag en banan och en hel del dextroxol kort innan träningen. Det fungerade för orken, och gav mycket mindre obehag när jag nådde max i uthålligheten.”och ja, den graderingen klarade jag, men då det är nytt bälte, kommer det krävas ännu lite mer av mig”
Har ni några tips på hur jag smartast lägger upp kosten nu på fredag och ev på lördag-morgon för att maxa mina chanser till graderingen?
16 december, 2009 at 18:36 #350353Anonym anvandareMemberHur jobbigt är det fysiskt sett att gradera sig till den grad du tänkt dig? Är det motsvarande ett hårt gympass eller ett maratonpass?
Alternativet är ju att du skiter i peridisk fasta EN dag, och det går alldeles utmärkt!! Ät bara mycket kvällen innan och ett litet mål 2 timmar innan passet så går det säkert bra.
16 december, 2009 at 23:34 #350354Anonym anvandareMemberJa, har inga problem med att hoppa periodiska fastan en dag. Jag vill bara he mig maximala chanser att prestera på topp. Förra gången körde vi tills jag spydde, sen körde vi 10 min till så det är rätt hårt. Svårt äta innan träningen så måste i sånt fall bli kanske 3 h före träningen, så magen hinner smälta det. Några tips på vad jag ska äta på kvällen och morgon? Bunkra med kolhydrater?
17 december, 2009 at 06:48 #350355Anonym anvandareMemberDagen innan så tycker jag du ska äta kolhydrater iform av pasta/havregrynsgröt eller liknande. För att fylla på kroppens depåer till kommande dag.
Den aktuella träningsdagen så tycker jag du ska äta nått som tass upp snabbt av kroppen eftersom du vill känna dig ”lätt” men ändå ha energi så du orkar. Varför inte en banan,cornflakes yoghurt och en proteindrink två timmar innan passet?
17 december, 2009 at 07:58 #350356Anonym anvandareMemberGott mos. Då ska jag nog försöka ”svulla” lite imorgon, och så kör jag nog lite kesella”funlight” och flingor eller frukt på morgonen och så lite fightrush ca 20 min innan träningen, så ska det här säkert gå bra.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.