Promennader innan frukost?

Home Forums Kost och Näringslära Promennader innan frukost?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Jag undrar om det går bra att gå ~50 min innan frukost på morgonen?
    Samt om det skulle vara bra att äta någon måltidsersättning efteråt, t.ex.
    Kom gärna med tips på andra måltidsersättare eller något jag annars kan äta. Kan vara värt att nämna att promenaden är till skolan så jag är inte hemma så att jag kan äta efter promenaden.

Mitt mål är att minska fett och jag tränar styrketräning varje dag, dricker proteindrinkar på lunch och efter träning och kasein-proteindrink innan sängs.

Går ni morgonpromenader? fördelar samt nackdelar?

Båda går bra. Morgonpromenad och måltidsersättare om du föredrar det framför mat till frukost (varför man nu skulle göra det).

Men läs reglerna för forumet när du är ny medlem. Länkar är otillåtna.

Tack för svaret!:) ska inte länka mer då:) glömde nämna att jag går 50 min efter träning också:D

(skulle nog svarat med citat)

johan ryström wrote:
    Jag undrar om det går bra att gå ~50 min innan frukost på morgonen?
    Samt om det skulle vara bra att äta någon måltidsersättning efteråt, t.ex.
    Kom gärna med tips på andra måltidsersättare eller något jag annars kan äta. Kan vara värt att nämna att promenaden är till skolan så jag är inte hemma så att jag kan äta efter promenaden.

Mitt mål är att minska fett och jag tränar styrketräning varje dag, dricker proteindrinkar på lunch och efter träning och kasein-proteindrink innan sängs.

Går ni morgonpromenader? fördelar samt nackdelar?

Träna styrketräning varje dag är inte så bra, släng in några vilodagar, en måltidsersättare fattar jag inte varför du vill ta, släng i dig något som mättar istället, promenad på morgonen eller på kvällen eller någon gång på dan helt enkelt gör exakt lika stor skillnad, lika mkt kalorier brända.
    Vet själv inte mkt negativt med promenader, hälsenan (vet ej om detta är det korekta ordet men minns dom de) på mig blev jävligt sliten efter för mkt vet jag, det va negativt.

fredrik92a wrote:
    Träna styrketräning varje dag är inte så bra, släng in några vilodagar, en måltidsersättare fattar jag inte varför du vill ta, släng i dig något som mättar istället, promenad på morgonen eller på kvällen eller någon gång på dan helt enkelt gör exakt lika stor skillnad, lika mkt kalorier brända.
    Vet själv inte mkt negativt med promenader, hälsenan (vet ej om detta är det korekta ordet men minns dom de) på mig blev jävligt sliten efter för mkt vet jag, det va negativt.

och varför skulle det ”inte vara så bra”? Beror väl helt på upplägget?

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.