Protein efter träningen.

Home Forums Kost och Näringslära Protein efter träningen.

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

jag är säker på att hundratusen personer innan frågat hur mycket protein man bör få i sig efter träningen men det var lite svårt att söka på ”protein” och ”träning” här för jag fick lite väl mycket träffar på båda tyckte jag så jag startade en ny tråd. Hoppas ni inte slår mig för det för jag tror vissa av er slår hårt 😮
    Har för mig jag hört något om 0,5g/kg och just nu kör jag typ, 0,36g/kg eller nått… Det är inte helfel hoppas jag? :)

:|

Nej, det är inte fel. Fyll på med mer (en måltid, t ex) inom rimlig tid, när du kommer hem.

Vilken tur! Självklart kommer det en måltid efteråt ;)
    Kom på idag att jag kanske borde vara lite seriös med träningen, jag är ändå arbetslös så just nu kan jag ta lite seriöst på kosten så nu sitter jag och räknar ihop kalorier och sånt.
    Lägger väl upp det här om en stund så får ni andra kritisera det och komma med idéer :)

Ursäkta att jag kapar tråden lite.
    Men om ½ g/kg är att rekommendera, så borde många portioneringsmängder som skrivs ut på kosttillskottsförpackningar vara helt åt skogen fel?
    T.ex så säger förpackningen på Whey 80 att en portion innehåller 22,4 g protein. Innebär detta att en sådan portion är lagom åt en person som väger 44,8 kg?
    Isåfall borde man kanske börja överskrida de där portionsgränserna aningen? ;)

Tack!
    /Simon

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.