- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › ProViva Active?
Är det bra att ta en ProViva Active efter att man tränat? Eller är det mycket socker och skit i dem? Några tips på vad man kan ta med sig och ta direkt efter träningen (gärna så lätt som möjligt att ha med sig)?
det är 13g kolhydrater varav 12g från sockerarter per 100g.. endast 2g protein.. Jag skulle föredra vanligt hederligt proteinpulver före detta reklamjippo…
Dyrt och inte mycket att hänga i julgranen tycker jag. Som lite kuriosa så är en av forskarna som tagit fram bakteriekulturen i ProVivan min lärare, Igela Marklinder.
En probiotisk bakteriekulur ur havrebas. Jag tycker det är lite lustigt dock att en produkt som ska vara bra för magen är så sockerpackad då många, inklusive jag själv, just får lite orolig mage av mycket socker.
Ta en proteindrink istället.
Proteindrink? Vilket pulver eler finns det färdiga?
Finns folk på gymmet och kickboxningen som jag tränar 3 – 4 ggr i veckan som kör pulver+vatten eller pulver+mjölk och dricker direkt efter och vissa gör Gainomax, hur fungerar det då?
Läste på ProVivan idag och tyckte det lät mycket att 12g av 13g på 100g var socker, inte okej.
Proteinpulver finns att köpa på otaliga sidor online, är dessutom oftast billigare online. Testa att googla kosttillskott så hittar du säkerligen någon bra sida, kan inte länka pga forumreglerna tyvärr.
Vassleprotein skulle jag rekommendera. Om du nu inte bara nöjer dig med proteinrik mat efter träning istället, fungerar minst lika bra om inte bättre. Är inte ett måste att du ska slänga i dig något proteinrikt direkt efter träningen, men du bör väl få i dig rejält med mat 1-2timmar efter iaf.
Det tar ungefär en timme hem från träningen. Men väl hemma äter jag alltid någonting.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY