- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Räknar ni med stekfettet in ert födointag?
Själv gör jag inte det, men undrar om jag borde? Hur mycket sugs egentligen upp, om man t.ex. steker sin köttfärs i 50g smör? Hur gör ni?
Jag räknar inte in det exakt, men lägger på lite i det totala intaget.
I mitt fall så dricker jag gärna kaffe med några skvättar mjölk, lite smör i pannan, några ärtor till fisken osv.
Det brukar jag bara skriva in som 50 till 100 kcal i mitt kostschema.
Jag räknar aldrig kcal varken offseason eller under deff. Det finns roligare saker att fokusera på…..
Räknar inte, åtsidosätter 2-500 kcal om dagen till sås, ketchup, grönsaker och stekfett.
Rent kött släpper ofta ut mer fett än vad som absorberas, ju fetare desto mer fettförlust ut i stekpannan.
I en köttfärssås bör du räkna in allt. Eller åtminstone varamedveten om absorbtionen, vad du sen väljer att räkna in beror ju på hur noga du vill vara.
I en köttfärssås bör du räkna in allt. Eller åtminstone varamedveten om absorbtionen, vad du sen väljer att räkna in beror ju på hur noga du vill vara.
Okej, det hade jag ingen aning om. Jag räknar inte neurotiskt, bara det stämmer någorlunda bra så är jag nöjd. Brukar höfta lite.
testa att steka en fet köttbit i en teflonpanna helt utan stekfett. Den är tom på fett när du börjar men du kan hälla ut en hel del när den är stekt.
Eller om du t.ex. kokar köttfärs så ser du en rejäl hinna på vattnet så småningom. Det är också fett som frisatts ur färsen.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY