Rekommenderad kost för muay thai träning / gym

Home Forums Kost och Näringslära Rekommenderad kost för muay thai träning / gym

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej,

jag skulle vilja ha lite råd om kosthållning för min träning.
    idag så tränar jag Muay Thai 3 dagr i veckan. från och med 1 dec kommer jag börja med gym 2-3 dagar i veckan och inte köra någon muay thai alls, den kommer jag däremot återuppta i februari.

Jag. 24 år gamml, 180cm väger 84kg.

Mina mål är framför allt att minska på kroppsfettet, gå ner 2 viktklasser (motsv. ca 10kg).
    Samt att bygga en betydligt grövre överkropp med större biceps, triceps, axlar, nacke, rygg, mage.. etc.

Schema kommer se ut som följande:
    Måndag: Muay Thai
    Tisdag: Styrka / pass
    Onsdag: Muay Thai
    Torsdag: Styrka / pass
    Fredag: vila
    Lördag: Muay Thai
    Söndag: vila

så min fråga blir, vad är det jag ska äta innan träningen, efter träningen, på vilodagar, etc, etc. tips på typ av måltider, mängd, etc, etc.

Tack på förhand.

Om du tränar på en bra klubb så måste det finnas minst ett par personer som är i bra form och tävlar regelbundet (din/dina tränare?). Prata med dem så ska du se att du får bra svar. :)

Hur många trådar behöver du egentligen?

Survivalist wrote:
    Om du tränar på en bra klubb så måste det finnas minst ett par personer som är i bra form och tävlar regelbundet (din/dina tränare?). Prata med dem så ska du se att du får bra svar. :)

Det är visserligen ingen dum idé, får höra med dem, tänkte om man kunde ha något bra tips här av duktiga och kunnande personer : )

Eddie Vedder wrote:
    Hur många trådar behöver du egentligen?

tror det blev 3st, anledningen till det är för att jag vill att de ska ligga i rätt katergori, sen står det ju lite samma sak bortsätt från vad syftet med tråden är. Hoppas det inte är något problem : )

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.